SouthernComfort Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 Hejsan Tänkte höra om det var nån som har hört talas om ett torr fiskfoder ifran England som saltvatten fiskar ska vara tokig i som heter dragon feed fish foods som även krasna fiskar som Chelmon Rostatus ska vara tokig i den är gjört av polychaete worms (vet ej vad dom heter på svenska) har köpt ett lite burk på E-Bay har inte fått hem den än ska testa den.Jag har läst artikel om den foder i Marine World Magazine fick högsta betyg av dom låter lovande . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mikaelglad Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 Det låter intressant, har du någon chelmon? Skulle va kul om det fungerade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 Berätta hur det går, jag har inte hört om detta innan. Skulle det funka till Banggaier köper jag hundra kilo .http://www.dragonfeeds.com/view/global/page/70291 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 Ja, funkar det till Banggaier tar jag ett par kilo också Jag är dock skeptisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SouthernComfort Postat 6 december 2007 Författare Dela Postat 6 december 2007 Jag har ett Chelmon det är därför jag vill prova detta foder jag återkommer med resultatet efter jag har provat den foder . Håller tummarna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 polychaete-worms är ju borstmaskar - det kryllar det ju normalt av i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SouthernComfort Postat 6 december 2007 Författare Dela Postat 6 december 2007 Cultured Marine Polychaete Worms grown under controlled and sustainable conditions on our own farms Seaweed meal for natural immune enhancers, flavour and optimum health Spirulina algae for natural plant carotenoids and optimum pigmentation Brewers Yeast for natural immune enhancers, essential B-vitamins and optimum health Krill Meal for natural aquatic animal carotenoids, enhanced pigmentation and optimum reproductive function Lecithin as a natural emulsifier and for optimum lipid metabolisism and improved liver and nerve function Oil high in Omega 3 and Omega 6 essential fatty acids for optimum lipid nutrition, health and nerve function Lite info om vad dragon feeds innehåller kommer med rapport efter jag har testat produkten har inte fått hem än MVH Ben Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 En gissning men enligt den här sidan:"The production of polychaete worms by the UK-based company Seabait Ltd for use as aquaculture feed for shrimp and fish is described."Så gissar jag att företaget som odlar maskarna i fodret är detta http://www.seabait.com/The ragworm, Nereis (Neanthes) virens (also known as 'sandworm' or 'clamworm'), is a free-living marine polychaete found on the Atlantic shores of North America and Northern Europe. It is extensively used as a fishing bait by millions of sea anglers fishing from the shore or from small boats. It is also a highly nutritious feed used with fish and shrimp broodstocks in aquaculture. A mature female ragworm can contain more than one million eggs.Ragworms breed once in a lifetime and then die.Seabait Limited produced 70 tonnes of Seabait ragworm in 2004/2005. In the wild the Ragworm population breed just once a year, at Seabait Limited they breed once a week. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SouthernComfort Postat 6 december 2007 Författare Dela Postat 6 december 2007 Det stämmer kommer ifran polychaete worm nereis virens eller ragworm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 6 december 2007 Dela Postat 6 december 2007 man kanske skulle börja håva upp dom igen och hänga dom på tork Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
SouthernComfort Postat 28 december 2007 Författare Dela Postat 28 december 2007 Jag har provat dragon feed i en veckas tid nu och det har visat sig att inte vara någon dunder foder precis,centropyge bicolor börja bli fortjust i den clownfiskar likaså men chelmon rostratus har inte visat någon intresse alls för den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.