Gå till innehåll

Akvariebyte


Jenn

Rekommenderade inlägg

Hej! kanske en dum fråga men är verkligen helt ny på salt. Har ett fungerande clownhotell med levande sten, koraller, fisk, räkor och snäckor och jättebra värden. Har nu i helgen köpt ett rsm och tänkte bara höra om jag fyller hälften av det nya karet med nytt vatten (med samma saltvärde som i clownen) och tar allt det gamla vattnet, kan jag då stoppa i allt (Ls, fisk, koraller, räkor samt snäckor) och köra på som vanligt eller får jag en nitrit topp som har ihjäl allt?

tacksam för svar!

Jennifer väldigt okunnig på salt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag fegade ur! vi fyllde bara karet med sand och LS. Ska ta lite vattenvärden och sen får vi se om kanske några snäckor får komma i. Tålamod... tålamod... tålamod.. jättetråkigt men jag har alldeles för mycket fina koraller och fiskar som inte får dö eller plågas i onödan. Vågar inte riskera nåt. Det står ju överallt att man ska vänta och det kanske finns en anledning ha ha ha man får inte ha för bråttom, skyndar långsamt. Sen köpte jag lite mer ls idag, akvarielagret tyckte absolut att jag skulle vänta. Hälsningar Jenn Föressten är det någon som vet hur lång tid tar det innan nitriten visar sig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är relativt ny själv så jag vågar inte svara riktigt på den punkten tyvärr.. man vet ju inte hur pass mycket skräp som kommer med den ny LSen tyvärr.. Du har ju tillsatt relativt mycket ny ls i förhållande till gammal...

hoppas någon annan kan ge dig ett bra besked..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vart precis klar med alla vattenvärden och allt var jätte bra konstigt nog. Har ju bara haft vatten i sen lördag och sten sen söndagen. Men hur som helst ska jag vänta ett tag till. Pratade med triton idag och Leffe föreslog att man skulle ta det lite försiktigt så jag gör nog det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...