Gå till innehåll

Chelmon rostratus


MichaelE

Rekommenderade inlägg

Nu har jag äntligen fått bra balans i mitt kar och funderar på mitt nästa inköp.

Så här tänker jag: jag ska någon gång ha enC.rostratusoch om jag harfattat rätt,så behöver dom lugn och ro för att kunna aklimatisera sig och nu har jag bara tvåP.kauderini och ett gäng turbo sniglar i karet,så det kan väl klassas som en rätt lugn miljö, eller?

Så det är väl lika bra att jag köper en nu när det inte finns några större stressfaktorer?

Jag vill höra vad ni tycker, för det sista jag vill är att köpa hem en fisk som inte kommer attklara sig.

Mvh Michael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då denna är ganska bra på att käka upp allt vad smådjur du har skulle jag nog rekommendera att du väntar med att skaffar en sådan tills du har en ordentlig population av smådjur. I så fall kan den äta detta medans den aklimatiserar sig utan att den slår ut hela stammen. I mitt kar käkade den upp nästan allt innan jag gjorde mig av med den,nu äntligen börjar jag se lite små kräftdjur även på dagen(3 månader senare kanske). smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som om det är en stor variation på priserna från affär till affär på den, har sett priser från 150-300kr.

aerie, vad gav du för din?

Nästa inköp blir nog en salaris faciatus och några putsar räkor, den kommer väl inte ha några problem med dom här arterna?

Är det något speciellt manmåste tänka på när man håller den här fisken(förutom att inte ha den med aggressiva fiskar)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...