Gå till innehåll

martin´s första 120Liter


martin-n.se

Rekommenderade inlägg

Du får ta och ordna lite bilder på ditt nya kar! =)

just nu är det bara 2 meter tomt akvarium och blå målad bg, börjar fylla det med vatten ikväll.

Ca 25 l osmos /dygn...dåligt tryck här hemma:( men jag tar en bild med mobilen om 3 sek:)

Tror att jag åker till Danmark och skaffar sten, ca 40 kg och lite faxe i botten.....kanske en relif pelare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Koraller på bilden ovan är Clavuria sp. rosa/vit stjärn polyp

jag har likadana hemma på en sten också fast mycket mer.

vad jag har hört så ska dom vita/rosa polyperna vara ganska svåra att få tag på om man jämnför mot de gröna.

Dom ska du behålla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

i början av tråden skrev du att du tog bort det fula äckliga filterhuset som sitter i lidokaren original. jag har också ett Juwel Lido och är fruktansvärt leds på att filtehuset tar plats, men det sitter ju som berget!

hur fick du lös ditt? eller skar du bort bitar av det?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

i början av tråden skrev du att du tog bort det fula äckliga filterhuset som sitter i lidokaren original. jag har också ett Juwel Lido och är fruktansvärt leds på att filtehuset tar plats, men det sitter ju som berget!

hur fick du lös ditt? eller skar du bort bitar av det?

Jag tog bara en mattkniv med smalt rakblad och skar så nära plasten som möjligt, sen en kryddhacka som tjejen snällt gav mig:) Kryddhackan är grym att få bort silicon på glaset med dessutom!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte skrivit så mycket på sista tiden ang mitt 120 L, det rullar på ...

Det roliga nu som man väntar på är att det stora skall komma igång (500 L), stenen har legat i 7 dagar nu.. gissa om vi letar saker en 15-20 min varje kväll:)

Startar en ny tråd om detta senare kanske, det kommer att vara fisk, mjuk och läder korall i.

Hoppar över stenkoraller då jag tror att jag har för lite tid att köra till det yttersta.

Invånarna i det lilla får flytta ner till det stora sen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...