Gå till innehåll

Seeworld i Helsingfors


Klubbsson

Rekommenderade inlägg

Var på Seeworld i Helsingfors, och jag måste säga att det var riktigt kasst, bleka fiskar, döda eller döende koraller, dom som såg friska och levande ut var i plast, som alla andra sjöväxter. Så jag kan inte rekomendera någon att åka dit.

/Urk!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var glad att inte allt var i plast smiley2.gif.

Förra året när jag åkte till Rom så såg jag en annons i en tidning på flyget.

De utlovade massor med fiskar och koraller och det såg jättesnyggt ut

på bilden. Problemet var bara att allt visade sig vara plast när jag

väl kom dit...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag va på teneriffa för ett tag sen och gick då på Loro Park, som djurparken hette. Dom hade en liten men mkt fin akvariedel. Gick och kollade i lugn och ro. Och tillslut så kom man till delen med tropiska fiskar... blev jätte besviken! Inte en levande korall! Men när jag Var på väg därifrån såg jag ett till akvarium mitt emot som jag hade missat. Bara levande koraller! Och dom största chromis jag sett! Dom hade bara delat upp fiskarna i två akvarium. Revsäkra i ett och dom andra i ett annat. Kan rekomendera, fast det va litet så va parken stor och välskött.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag va på nått liknande när jag va på cypern detta låg lite utanför FigTreeBay det va den största skit jag sett skitiga rutor dålig färg på fisken inga levande koraller nästan all fisk hadde prick.

Det enda är om man va intreserad av glasroser så tror jag att detta va bland dom större odlingarna i världen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Loro Park är en riktig höjdare, har varit där två gånger. Mest välskötta djurparken jag har varit på. Dom har även uppfödining av sjöhästar.

Ps. jower, såg du sjölejonshowen?

Jupp!smiley4.gifFick till och med hälsa på dom.smiley2.gif.Såg dock inga sjöhästarsmiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvariet på formosa !?Island i singapore kan rekommenderas. Great barrier reef akvarium i Townsville, australien var dock en besvikelse. Detta skulle vara världens största akvarium när jag var där 1992, men storleken spelar ju bekant inte så stor roll... det är tekniken det hänger på.smiley2.gif.

Mvh Beppe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Nån som vet hur det är med malmöhus?

Var där en sväng förra hösten och då höll de på att bygga om deras lilla saltvattenavdelning?

Deras saltvattens avdelning var helt avskaffad nu när jag var där under semestern. Tyvärr var där bara några tråkiga akvarium om vattet utanför malmöhus.

// Ted

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...