masse Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Hej är det vanligt att fiskarna äter upp räkorna. Citera
petrol Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Om räkor står på menyn så..Har du hittat ett tomt skal? Då kan det vara som den ömsar. Citera
uffe2 Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Jag har fått flera putsarräkor upppätna.Misstänker att det kan vara en fet borstmask......men det är bara en gissning.Precis efter min krasch så fick jag upp en fet och död borstmask på 12 cm lång och 2 cm tjockvilket stärkte mina misstankar. Citera
masse Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Nej jag har en fisk som är lite agresiv lila/gul vet ej inu vad den heter ska leta upp den. Men jag fick för mej att putsarräkor var "fredade". Citera
Laggeman Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Min harlekinstrandabborre slukade en putsarräka för mig, endast antennerna stack ut ur munnen, såg nog så trevligt ut. Citera
greger Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Troligen en P.pacaenelle (hur det nu stavas), kända för att klippa räkor Citera
masse Postat 29 december 2007 Författare Postat 29 december 2007 Det är trevligt att få så många råd det är ju så med saltvatten att man tror man kan allt men lär sej hela tiden hade ingen aning att den fisken åt räkor. vet ni om den är elak mot fler ? Citera
pimo Postat 29 december 2007 Postat 29 december 2007 Det är trevligt att få så många råd det är ju så med saltvatten att man tror man kan allt men lär sej hela tiden hade ingen aning att den fisken åt räkor. vet ni om den är elak mot fler ?http://www.liveaquaria.com/product/prod_Display.cfm?pCatId=143 där står det lite info, står att den försvarar sitt revir mot fiskar som är upp till 2-3 gånger sin egen storlek, så det verkar vara en tuffing. Citera
masse Postat 30 december 2007 Författare Postat 30 december 2007 Tack för det får väl se om jag kan ha den kvar hade tänkt mej ha lite "nemo" och då går det inte att ha en som är på allt det får bli när det stora karet ska igång. Citera
a.nilson Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 jag hade en Sally Lightfoot som rensade mitt kar från räkor(4st) Citera
greger Postat 30 december 2007 Postat 30 december 2007 det brukar finnas två krabbor som saluförs som sally lightfoot - vilken hade du? Citera
masse Postat 30 december 2007 Författare Postat 30 december 2007 Då vet man att man inte ska köpa krabbor , tyvärr ser jag att den fisk jag har är mycket aggresiv mot allt. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Se även upp med hökfiskar och vissa gyltor som också älskar räkor. Putsaräkor är inte alls fredade från alla fiskar, då skulle de ju översvämma havet. Citera
greger Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 vissa tryckare och dottybacks, drakar, grodfiskar,fällknivsfiskar,lookdowns och skorpioner är potentiella räkkäkare Citera
masse Postat 8 januari 2008 Författare Postat 8 januari 2008 Man kan tycka att ett djur som gör nytta skulle vara "fredad". Får väl köpa en put-fisk där är väl inte många som äter den . Har blivit tvungen att sälja den fisken som var problemet för den var på allt och tanken är att jag ska odla clowner i karet jag får vänta till jag får det stor karet nu har jag bara 3*70 liter.Mvh Mats Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.