Gå till innehåll

chatt?


jupiter

Rekommenderade inlägg

ibland sitter man där hemma på kvällar och nätter tittar runt lite på forumet frågar och får svar frågar och får svar.

svg om jag inte minns fel hade ett chatt funktion i början men stängdes pga dålig bandbredd och plats krävande . finns det inte lite intresse ibland oss här att kunna rent av chatta nu när teknologin och bandbredd mm ökat. iof så kanske det blir sämre med inläggen i forumet men är det inte värt ett försök igen?

mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att jag har startat ett inlägg om detta någon gång i tiden jag också.

Det finns nog både fördelar och nackdelar med en chatt, men jag själv tror att fördelarna överväger nackdelarna.

Framförallt så tror jag att en chatt skulle stärka kontakten mellan saltvattensguidens medlemmar.

frågeställningar och tyngre disskutioner kommer ändå att komma i massor på forumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror på fördelarna jag med. okej att svaren försvinner, men vadå hur ofta kommer inte samma frågor upp här på forumet. Som du säger Pimo frågeställningarna kommer ju säkerligen att finnas kvar. iaf som i en ren chatt anda sägar jag godnatt skall till bengan i morgon och måste sova någon timma före :).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Under ens användarnamn så finns det ju möjlighet att ha sin MSN/ICQ avatar där man kan lägga till folk i sin lista, om man nu kör med detta medium också. Sen finns det ju IRC-kanaler man kan skapa där man loggar in med användarnamn och kan då se om någon annan är online för att chatta.

Forumet har, vad jag vet, ingen sådan inbyggd funktion, utan skulle isf vara en tredjepartsfunktion vilket då ställer ytterligare krav på de som jobbar på det tekniska. :) Men jag låter de som har mer koll på det stå för den biten. Själv ser jag inget behov utav det, mer än vad som idag finns.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Moderator's upplysning:
mod.gifVi har lyft frågan hos oss moderatorer och vill ni meddela att vi inte har för avsikt att starta en chatt då det finns alternativa möjligheter för diskusioner i chattmiljö. Vi tror inte det kommer tillföra hobbyn så mycket att ha en chatt samt att det kommer krävas en relativt stor insats att driva chatten.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
Moderator's upplysning:
mod.gifVi har lyft frågan hos oss moderatorer och vill ni meddela att vi inte har för avsikt att starta en chatt då det finns alternativa möjligheter för diskusioner i chattmiljö. Vi tror inte det kommer tillföra hobbyn så mycket att ha en chatt samt att det kommer krävas en relativt stor insats att driva chatten.

hos oss som vill chatta är det någon som vet en bra site till detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...