Pear Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 SG funkar bra på min bärbara PC samt jobbdatorn. Men på min stora stationära funkar det inte alls, bara låser sig och hakar upp sig. Vad kan det vara för fel? Citera
Vargklo Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 Har du testat olika webbläsare?Testa olika forum på nätet, t.ex. reefcentral.com eller fiskesnack.com (samma mjukvara som SG) Citera
Keek Postat 1 januari 2008 Postat 1 januari 2008 vilka operativsystem har du, service pack. vilka webbläsare. hur mycket minne, processor?? och vilken uppkoppling (samma trådlöst osv) är datorn uppdaterad .dvs berätta lite mer så kanske vi kan hjälpa dig. Citera
Pear Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Jag kör Windows XP ver 20021.50 GB RamServicepack 2Inga problem med reefcentral.comSå fort jag börjar bläddra på SG så låser sig hela burken, men här på bärbara inga problem. Citera
Pear Postat 1 januari 2008 Författare Postat 1 januari 2008 Har jag testat blev inte bättre......Får väl köra SG på bärbara. Citera
wrang Postat 2 januari 2008 Postat 2 januari 2008 Gå in under Verktyg i IE och välj Internetalternativ, fliken säkerhet, klicka på tillförlitliga platser och lägg in sidan där Citera
Pear Postat 3 januari 2008 Författare Postat 3 januari 2008 Nej detta med säker webbplats funkade inte heller, sidan hänger och låser sig. Citera
petrol Postat 3 januari 2008 Postat 3 januari 2008 Virusskydd (Webscanning?)?Java 5 eller 6?Uppenbara skillnader mellan jobbdatorn och hemdatorn? Citera
Lasse Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Har du installerat Panda Security 2008. Jag har fått samma problem efter en sådan installation men kan inte hitta var felet är. Det verkar också vara så att just SG går dåligt - Zoopet fungerar bra.MVH LasseEditFör mig har det absolut med Panda att göra. Jag måste helt stänga av den automatiska skyddet - det får inte finnas någon pandasymbol i trace rutan. Så fort jag aktiverar något litet skydd så strular det. Citera
wrang Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Har du installerat Panda Security 2008. Jag har fått samma problem efter en sådan installation men kan inte hitta var felet är. Det verkar också vara så att just SG går dåligt - Zoopet fungerar bra.MVH LasseEditFör mig har det absolut med Panda att göra. Jag måste helt stänga av den automatiska skyddet - det får inte finnas någon pandasymbol i trace rutan. Så fort jag aktiverar något litet skydd så strular det.Skyll på de.... SG och Zoopet har samma programvara så nej nej den lätta funkar ej.Köp en riktig programvara så funkar det! Citera
Lasse Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Wrang - något måste skilja för Zoopet fungerar utan problem med Panda 2008 installerat men SG gör inte det. Och här har du definitivt inte något FBK fel - det kan jag lova dig Nu har jag avinstallerat Panda och SG går klockrent som även Zoopet gör. När jag däremot återinstallerar Panda 2008 lär jag få problem verkar det som.MVH Lasse Citera
wrang Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Men då är det ju ej SG det är fel på utan Panda eller Citera
Lasse Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 Har jag sagt något annat då? Men det vore intressant att veta vad som skiljer SG från Zoopet - om det är någon liten plug in eller något som gör att Panda blockerar. Jag gjorde en nytt installationsförsök med bara det absolut viktigaste Pandagrejerorna installerde SG fungerade inte då heller medans Zoopet gick som en dans.MVH LasseNu har jag gått tillbaka till 2007:s version och gjort en omstart av min router - nu funkar även SG Citera
Lasse Postat 4 januari 2008 Postat 4 januari 2008 I mitt fall var det Panda 2008 som strulade till det!MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.