Gå till innehåll

Vart köpa Silicarbon??


Marcus S

Rekommenderade inlägg

oops, jag trodde det som var i sista steget tex Aquatic Natures osmos hette Silicarbon, men det var tydligen fel.

Är det silikatjonbytare det heter? Orange färg ser ut som små kulor.

Tillbaka till min tidigare undran i så fall, går det att köra silikatjonbytare även i akvariet eller enbart i samband med osmosen?

Blir silikatjonbytare mörkt när det är mättat?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oops, jag trodde det som var i sista steget tex Aquatic Natures osmos hette Silicarbon, men det var tydligen fel.

Är det silikatjonbytare det heter? Orange färg ser ut som små kulor.

Tillbaka till min tidigare undran i så fall, går det att köra silikatjonbytare även i akvariet eller enbart i samband med osmosen?

Blir silikatjonbytare mörkt när det är mättat?

Jag har en Aquatic Nature som jag använt i 1 år. I helgen bytte jag medlet i det sista steget (Aqua Pur Junior patronen). Det gamla var svart efter allt användande och jag har fått lära mig att man skall byta 2-4 ggr per beroende på hur mycket osmosen använts.

Det nya medlet jag hällde i är Orange färgat men inser nu av era inlägg att jag inte vet om jag hällt i Silicarbon eller Silikatjonbytare. Har det någon betydelse?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...