MattiasN Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 Har ett 240l kar som sump, den har längsgående lister längs nästan hela fram och bakruta. Dessa är ivägen en del så jag tänkte ta bort dom, det borde väl inte vara några problem? Karet är bara fyllt till knappt hälften och lite mer när returpumpen stängs av.Vet inte hur tjockt glaset är, men det är ett "vanligt" standard helglas kar. Citera
_Manne_ Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 du kan inte sätta ett tvärstag någonstans på mitten istället, då lär det ju vara lugnt.. Citera
MattiasN Postat 5 januari 2008 Författare Postat 5 januari 2008 nja tror inte riktigt det, men jag kanske bara behöver ta bort listen i framkant, den är mest i vägen... Citera
ChristinaH Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 nja tror inte riktigt det, men jag kanske bara behöver ta bort listen i framkant, den är mest i vägen...Man kanske skulle kunna flytta den till utsidan, om det finns plats för det i skåpet. Citera
Christer T Postat 5 januari 2008 Postat 5 januari 2008 nja tror inte riktigt det, men jag kanske bara behöver ta bort listen i framkant, den är mest i vägen...Du skulle ju alltid kunna skära bort den och limma tillbaka den "nedvikt" så kan jag inte tänka mig att ngt skulle kunna hända. Citera
stigigemla Postat 6 januari 2008 Postat 6 januari 2008 Listen är där för att förhindra att karet bryts sönder av vattentrycket. Har du inte karet fyllt är det inga problem att ta bort den... Citera
MattiasN Postat 2 februari 2008 Författare Postat 2 februari 2008 hm har tagit bort listen, men sumpen är störigt hög (har bara tagit mig 2år att inse....)! Tror ni det finns något sätt att skära ner frontrutan i sumpen 10-15cm? Man kan kanske bara skära ner i silikonen och sen helt enkelt skära med en "vanlig" glasskärare och knäcka bort en bit? Risken är väl att det spricker helt snett, men att dremmla 120cm lär ju slita ut en hel hög med stift, så det är väl inte att tänka på. Alternativet är att byta sump, men det blir krångligt med måtten, den jag har 120*40*50, jag vill isåfall ha 120*40*40 och det finns väl inte i som standardkar utan det blir till at specialbygga, vilket blir lite väl dyrt. Annars får jag gå ner 20cm i längd och köra med 100*40*40, men det vill jag nog inte.... Hm, svåra frågor det här Någon som kan hjälpa till? Citera
MattiasN Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 Ingen som har någon idé om hur man kan skära ner sumpen lite? Citera
Vargklo Postat 4 februari 2008 Postat 4 februari 2008 Går det inte att lämna in hela sumpen till en glasmästare för ombyggnad? Citera
MattiasN Postat 4 februari 2008 Författare Postat 4 februari 2008 nja, skulle kanske gå, men det är nog så omständigt och förmodligen såpass dyrt att det känns lättare att skaffa en ny.... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.