Gå till innehåll

ta bort lister?


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Har ett 240l kar som sump, den har längsgående lister längs nästan hela fram och bakruta. Dessa är ivägen en del så jag tänkte ta bort dom, det borde väl inte vara några problem? Karet är bara fyllt till knappt hälften och lite mer när returpumpen stängs av.

Vet inte hur tjockt glaset är, men det är ett "vanligt" standard helglas kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

hm har tagit bort listen, men sumpen är störigt hög (har bara tagit mig 2

år att inse....)!

Tror ni det finns något sätt att skära ner frontrutan i sumpen 10-15cm? Man kan kanske bara skära ner i silikonen och sen helt enkelt skära med en "vanlig" glasskärare och knäcka bort en bit? Risken är väl att det spricker helt snett, men att dremmla 120cm lär ju slita ut en hel hög med stift, så det är väl inte att tänka på.

Alternativet är att byta sump, men det blir krångligt med måtten, den jag har 120*40*50, jag vill isåfall ha 120*40*40 och det finns väl inte i som standardkar utan det blir till at specialbygga, vilket blir lite väl dyrt. Annars får jag gå ner 20cm i längd och köra med 100*40*40, men det vill jag nog inte.... Hm, svåra frågor det här :)

Någon som kan hjälpa till?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...