Waterboy Postat 7 januari 2008 Dela Postat 7 januari 2008 Tjenare, med min Grotech 3:a fick jag 3 påsar med BIO-Calcium. Är dessa Tropic-Marins eller? Eller är det samma recept oavsett tillverkare?/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 7 januari 2008 Dela Postat 7 januari 2008 Tjenare, med min Grotech 3:a fick jag 3 påsar med BIO-Calcium. Är dessa Tropic-Marins eller? Eller är det samma recept oavsett tillverkare?/Johandetta måste vara tropic marines ballingblandningar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 7 januari 2008 Dela Postat 7 januari 2008 kan bara instämma, jag har sådana påsar o jag kör TM Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 7 januari 2008 Dela Postat 7 januari 2008 kan bara instämma, jag har sådana påsar o jag kör TMdu som har påsarna: är de c-påsen som innehåller de natriumkloridfria saltet??(ser ut så, brukar ju kunna dra till sej mer fukt än de andra salterna)Jonas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Waterboy Postat 8 januari 2008 Författare Dela Postat 8 januari 2008 Tack för svaren! Vill på samma gång passa på att fråga hur jag smartast blandar lösningarna. Jag har 3st 10L kanistrar och ett nyuppstartat rev med endast några små frags av SPS, 2 LPS:er och några stora läderkoraller. Förbrukningen är knappast så hög men om jag blandar var påse i 5L osmosvatten och börjar med att tillsätta 20ml/dygn, vad tror ni om det?Hur länge håller lösningarna eller blir de någonsin sämre om de är i tillslutna kanistrar?/Johan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 8 januari 2008 Dela Postat 8 januari 2008 Tack för svaren! Vill på samma gång passa på att fråga hur jag smartast blandar lösningarna. Jag har 3st 10L kanistrar och ett nyuppstartat rev med endast några små frags av SPS, 2 LPS:er och några stora läderkoraller. Förbrukningen är knappast så hög men om jag blandar var påse i 5L osmosvatten och börjar med att tillsätta 20ml/dygn, vad tror ni om det?Hur länge håller lösningarna eller blir de någonsin sämre om de är i tillslutna kanistrar?/Johan20ml/100liter akvarievolym o lika dosering från alla tre behållare.Mät kh, o de skall ligga på 8-9. om de sjunker under de öka doseringen, tvärtom om de stiger, men sannolikt kommer du behöva öka efter ett tag.kolla calcium också, se till att de ligger på 400-410 om du har ett kh på ca 8. då har du balanserade värden. har du inte de måste du fixa de först innan du kan dosera lika mkt från alla tre behållarna.JOnas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 8 januari 2008 Dela Postat 8 januari 2008 du som har påsarna: är de c-påsen som innehåller de natriumkloridfria saltet??(ser ut så, brukar ju kunna dra till sej mer fukt än de andra salterna)Jonasjapp stämmer. A bibehåller Ca på bra nivå, B KH och C fixar magnesium. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ted Camenius Postat 8 januari 2008 Dela Postat 8 januari 2008 Tack för svaren! Vill på samma gång passa på att fråga hur jag smartast blandar lösningarna. Jag har 3st 10L kanistrar och ett nyuppstartat rev med endast några små frags av SPS, 2 LPS:er och några stora läderkoraller. Förbrukningen är knappast så hög men om jag blandar var påse i 5L osmosvatten och börjar med att tillsätta 20ml/dygn, vad tror ni om det?Hur länge håller lösningarna eller blir de någonsin sämre om de är i tillslutna kanistrar?/JohanBlir nog bra har för mig at jag började med det.Jag har ca 300 liter vatten och bra tillväxt hos mig går det 1dl av varje dagligen, men i börjn med bara några småfraggar så var det 1-2matskedar av varje. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.