Gå till innehåll

BIO-Calcium ID?


Waterboy

Rekommenderade inlägg

Tack för svaren! Vill på samma gång passa på att fråga hur jag smartast blandar lösningarna. Jag har 3st 10L kanistrar och ett nyuppstartat rev med endast några små frags av SPS, 2 LPS:er och några stora läderkoraller. Förbrukningen är knappast så hög men om jag blandar var påse i 5L osmosvatten och börjar med att tillsätta 20ml/dygn, vad tror ni om det?

Hur länge håller lösningarna eller blir de någonsin sämre om de är i tillslutna kanistrar?

/Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren! Vill på samma gång passa på att fråga hur jag smartast blandar lösningarna. Jag har 3st 10L kanistrar och ett nyuppstartat rev med endast några små frags av SPS, 2 LPS:er och några stora läderkoraller. Förbrukningen är knappast så hög men om jag blandar var påse i 5L osmosvatten och börjar med att tillsätta 20ml/dygn, vad tror ni om det?

Hur länge håller lösningarna eller blir de någonsin sämre om de är i tillslutna kanistrar?

/Johan

20ml/100liter akvarievolym o lika dosering från alla tre behållare.

Mät kh, o de skall ligga på 8-9. om de sjunker under de öka doseringen, tvärtom om de stiger, men sannolikt kommer du behöva öka efter ett tag.

kolla calcium också, se till att de ligger på 400-410 om du har ett kh på ca 8. då har du balanserade värden. har du inte de måste du fixa de först innan du kan dosera lika mkt från alla tre behållarna.

JOnas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för svaren! Vill på samma gång passa på att fråga hur jag smartast blandar lösningarna. Jag har 3st 10L kanistrar och ett nyuppstartat rev med endast några små frags av SPS, 2 LPS:er och några stora läderkoraller. Förbrukningen är knappast så hög men om jag blandar var påse i 5L osmosvatten och börjar med att tillsätta 20ml/dygn, vad tror ni om det?

Hur länge håller lösningarna eller blir de någonsin sämre om de är i tillslutna kanistrar?

/Johan

Blir nog bra har för mig at jag började med det.

Jag har ca 300 liter vatten och bra tillväxt hos mig går det 1dl av varje dagligen, men i börjn med bara några småfraggar så var det 1-2matskedar av varje.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...