Gå till innehåll

Boktips?


Guest Andreas Lange

Rekommenderade inlägg

Guest Andreas Lange

Är på väg att shoppa lite från amazon.co.uk - någon som har tips på oundgängliga akvarieböcker? Gärna bra referensverk eller så...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andreas Lange

Tackar för tipsen!

Pocket ser helt klart trevlig ut! Och "kemiboken" har jag sett nämnas flera gånger, den var så billig så den får slinka med... smiley1.gif

TMRA skulle jag gärna ha, men det är inga billiga fyra böcker inte.

Vad finns det för bra korallböcker?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bl.a dessa:

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1890087475/qid=1090 829723/sr=1-4/ref=sr_1_3_4/202-1468113-5518261

Menden här gillar jag mest, den har de vanligaste mjuk o stekorallerna med fina bilder o ritning på varje korall hur man bör placera den i förhållande till ljus o vattenströmmar.

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/1883693098/qid=1090 829810/sr=1-3/ref=sr_1_11_3/202-1468113-5518261

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andreas Lange

Just det där med placering är det som vore intressantast. Synd att Sprungs bok inte verkar vara i tryck nu...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Andreas Lange

Hmm... Den nya skickas i så fall från USA, blir inte klok på om det innebär något extra eller om det är samma påslag som vanligt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan lätt rekommendera Book of Coral propagation,har läst den från början till slut flera gånger och ändå hittar man alltid något man inte förstått från förra gången. Innehåller en del olika förslag på system och mkt grundläggande saker,ska bli kul att se vad som kommer i 2an när den är ute,ska väl inte dröja så länge till hoppas jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan nog inte rekommendera "Fishes and Corals" av Dieter Brockmann. Karln är i stort sett rädd för allting! smiley2.gif.

Enligt honom finns knappt en fisk som går med koraller. Iofs ganska intressant vad gäller koralldelen, men knappast någon pepp för nån som vill ha fisk OCH koraller. Satsa på Fosså och Nilsen. smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...