adddo Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Richard.Finns du kvar här? hur går det med karet? Citera
HyperBamse Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Det sista jag vet är att han rensade ur akvariet i våras typ och planerade väl för ett nytt... Jag var då med när svärfar var där och köpte all sten och fisk... han sparade lite av det finast för att han skulle göra om eller skaffa nytt... Citera
Richard Postat 2 december 2009 Författare Postat 2 december 2009 Jo jag lever . Det stora problemet är att jag tappat suget totalt. Allt byggdes om i våras och nu står det bara och puttrar Citera
HyperBamse Postat 2 december 2009 Postat 2 december 2009 Då är det väl dags att visa upp allt, så ska vi hjälpa dig med suget ...Låter lite som du en av alla oss som gillar att bygga upp något... Citera
Scubahawk Postat 12 december 2009 Postat 12 december 2009 Rickard, Var lämnade du in luckorna för lackning? Bygger i stort sett likadant och har bara luckorna kvar att ordna.Och hur långt ovanför hängde du INIFINITY-rampen och ungefär hur länge körde du dina MH på? Citera
Richard Postat 16 december 2009 Författare Postat 16 december 2009 Luckorna är lackade i Gränna. Rampen hänger cirka 20 cm från vattenytan. Jag kör MH cirka 5 timmar om dagen. Citera
Richard Postat 16 december 2009 Författare Postat 16 december 2009 Är det någon som har vägarna förbi Jönköping så byter jag gärna till mig lite koraller, Jag har eupyllia samt ricordea och knappar av olika slag. Citera
Scubahawk Postat 16 december 2009 Postat 16 december 2009 Luckorna är lackade i Gränna. Rampen hänger cirka 20 cm från vattenytan. Jag kör MH cirka 5 timmar om dagen.Ok. Då vet jag. Jag frågar för att jag precis installerat min INFINITY och ville se lite med höjd och så.Har du lust å ta lite närmare bilder på karet så man ser vilka typer av koraller som klarar av att sitta högt uppe på dina revpelare? Vill ju inte bränna dem små rackarna.Ser ju verkligen snyggt ut i alla fall! Citera
Richard Postat 16 december 2009 Författare Postat 16 december 2009 Jag har inget direkt högt i mitt kar. Generellt kan man nog säga att sätt allt lågt till en början och flytta upp det när korallen vänjer sig vid din belysning, speciellt nyimporterade koraller. Fraggar är vanligen inte lika känsligt. Citera
Scubahawk Postat 16 december 2009 Postat 16 december 2009 Jag har inget direkt högt i mitt kar. Generellt kan man nog säga att sätt allt lågt till en början och flytta upp det när korallen vänjer sig vid din belysning, speciellt nyimporterade koraller. Fraggar är vanligen inte lika känsligt.Smart! Tack ska du ha. Jag fortsätter att följa ditt INFINITY-kar. Citera
Richard Postat 18 januari 2010 Författare Postat 18 januari 2010 Nu är man på banan igen och suget är tillbaka så smått. Är det någon som har vägarna förbi Jönköping går det bra att kika förbi, ta gärna med något fragg för byte Citera
garfish Postat 18 januari 2010 Postat 18 januari 2010 Hej!Härligt akvarium, stilren möbel, bra teknik val. Fina ricoredeor... /Gustaf Citera
Richard Postat 22 januari 2010 Författare Postat 22 januari 2010 Nu Har jag varit och köpt en stor favorit. Bilden får tala för sig själv! Citera
adddo Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 Den var verkligen läcker Richard! Ring när du är i Stockholm nästa gång. Citera
Richard Postat 22 januari 2010 Författare Postat 22 januari 2010 Jag åker till Stockholm på onsdag nästa vecka. Jag kommer bara att stanna över dagen. Kan du komma ifrån på dagen så kanske vi kan ta en lunch. Citera
Curtus Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 Snyggt Richard! Ser ut som du varit i Linköping och handlat?=)Har du någon aning om vad den röda är för art? Citera
Richard Postat 22 januari 2010 Författare Postat 22 januari 2010 Visst har jag varit i Linköping. Jag vet inte vad det är för korall. Vi kan ju fråga experterna om någon har en idé vad det kan vara. Citera
Curtus Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 Ja det tycker jag absolut, jag lade ju upp en bild på identifierings delen av forumet men utan nån direkt framgång. Men du verkar vara lite bättre på kameran än mig.Jag har ju förövrigt en fragg från den kollonin du har.HadeVisst har jag varit i Linköping. Jag vet inte vad det är för korall. Vi kan ju fråga experterna om någon har en idé vad det kan vara. Citera
Richard Postat 22 januari 2010 Författare Postat 22 januari 2010 Har nu suttit och kikat på min Acan i flera timmar. Helt klart den finaste korallen jag har haft i mitt akvarium. Det blir helt klart fler av denna korall. Citera
Laggeman Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 Sitter den i en tomt rör från en stor rörmask? Citera
Jaken Postat 22 januari 2010 Postat 22 januari 2010 Kul att du är på gång igen Richard. Om bild 2 inte är någon art av Acanstrea kanske det kan vara en mikromussa? Citera
NephruruS Postat 23 januari 2010 Postat 23 januari 2010 Har för mig att jag o jani kom fram till micromussa när vi försökte oss på att identifiera den med så det kan mycket väl stämma, helt klart inte en lobophyllia som jag köpte den som iaf, Fina bilder och trevligt kar du har, hoppas du blev nöjd med det nya Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.