tronic Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Har nå målt saltnivå i mitt kar som er nystartet , Den ligger på 1,010.HAr satt inn noen levende sten også der . Vill det skade stenen att det er så lavt saltinnholdHva gjør jeg for å heve saltinnhold ????Det er ett 190 akvarium . Citera
papi Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Smådjur i stenen överlever inte så pass låg salthalt men om det även påverkar bakterier vet jag inte. Du kan ju alltid tillsätta bakteriekultur i vattnet som sedan kommer att bosätta sig på stenens yta . Rekommendationen brukar vara att höja salthalten långsamt med 0,001 steg per dygn men om det inte finns något högre liv i akvariet ännu kanske du kan gå snabbare fram? Citera
tronic Postat 12 januari 2008 Författare Postat 12 januari 2008 Har ikke noe annet i karet enda.Vill det si att stenen blir død sten den da???Mvh Citera
papi Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Kanske det viktigaste med stenen är ytan för bakerierna men dessa kan du som sagt köpa och tillsätta i vattnet när som helst, om det behövs vet jag inte säkert men de är bra i en uppstart i vilket fall. När salthalten är rätt kan du också lägga till nån ny sten så får du med den in smådjur som kan sprida och föröka sig. Citera
oveb Postat 12 januari 2008 Postat 12 januari 2008 Det behövs 3614 gram salt för att nå 1,024... Citera
tronic Postat 12 januari 2008 Författare Postat 12 januari 2008 Tusen Takk foe all hjelp.Da prøver vi å få dette bra her MvH Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.