Arcticreef Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Till för några dagar sedan var min p den gladaste i världen men nu, helt plöstligt, vill polyperna inte komma ut. Vad kan det bero på? Min enda förklaring är att jag börjat tillföra mat för filtrerare. Kan det ha någon betydelse? Citera
Speedster Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 Hur ser värderna ut? Bytt vatten? Flyttat den fysiskt till annan plats? Tillsätter du några kemikalier? Får den ordentligt med lyse? Nytt lyse?Mat för filtrerare hade nog bara gjort den gott så det bör inte vara problemet.Min reagerar fort på förändrat ph-värde. Citera
Lasse Postat 21 januari 2008 Postat 21 januari 2008 De där är tjuriga - hade en som utan någon förklaring var inkrupen i 14 dagar och nu är den lika glad som vanligtMVH Lasse Citera
Arcticreef Postat 21 januari 2008 Författare Postat 21 januari 2008 Ok. pHt hade sjunkit en del da kalciumhydroxiden tagit slut i kalkwasserblandare utan att jag märkt det. Fa se om den blir gladare nu. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.