Nizztos Postat 11 februari 2008 Postat 11 februari 2008 De flesta kuber är lite för stora för mig för en utfodring. Jag vill dessutom gärna blanda olika sorter. Kan man förvara tinad frysmat i kyl ett dygn? Eller finns det något annat bra sätt (annat än att ta den stora kniven och dela kuberna). Citera
Johan2x Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 De flesta kuber är lite för stora för mig för en utfodring. Jag vill dessutom gärna blanda olika sorter. Kan man förvara tinad frysmat i kyl ett dygn? Eller finns det något annat bra sätt (annat än att ta den stora kniven och dela kuberna).Jag ser inget problem med att ha det i kylen. Så länge det är kallt så är det nog inga probmel./J Citera
Laggeman Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 Kör ett par kuber i en mixer och lägg in det i frysen igen, sen portionerar du med en tesked. Citera
crille Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 Kör ett par kuber i en mixer och lägg in det i frysen igen, sen portionerar du med en tesked.då blir det ju bara smulor! eller fattar jag fel! jag vill gärna ha hela artemia eller mysis,så det blir kniven och så får det tina en stund i saltvatten! Citera
Tedb Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 då blir det ju bara smulor! eller fattar jag fel! jag vill gärna ha hela artemia eller mysis,så det blir kniven och så får det tina en stund i saltvatten!Sila mellan tänderna är antagligen inte ett alternativ för dej LR ? Citera
crille Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 jo, det funkar när jag matar draken-ciggar- Citera
Tilda Postat 12 februari 2008 Postat 12 februari 2008 När jag köper en "kaka" frysmat slår jag den i bitar med en hammare. Sen är det lätt att plocka småbitar när man ska mata. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.