Gå till innehåll

Bild på mitt clownhotell


Tilda

Rekommenderade inlägg

Snyggt!

Vad har du mer för tankar om framtiden av karet utöver Gobisarna?

Hm, längre än så har jag inte kommit i planeringen.

Jag hoppas korallerna fortsätter att växa och sprida sig så att LS:n täcks lite mer.

Men jag känner mig ganska klar med utvecklingsfasen och går nu in i "njutarfasen" :D

Jag tänker mig Okinawae goby eller grön clowngoby, eller en av varje, men vissa säger att de inte går ihop?

Sen vill jag lära mig mer om foder och uppfödning av levande mat. Det är det kommande projektet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fint, Kör du med orginal set-up eller har du moddat karet någonting. Något som du är missnöjd med? Jag funderar kanske på att skaffa ett sånt clown-hotell så småningom.

/ Hälsningar Pär

Jag har bara satt i en extra pump i sista facket, kopplad med en slang till spraybaren.

Missnöjd är jag inte med något men mikrobubblorna från skummaren är ju lite störande. Sen får jag ändå inget skum i skummaren så jag kanske struntar i den helt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara satt i en extra pump i sista facket, kopplad med en slang till spraybaren.

Missnöjd är jag inte med något men mikrobubblorna från skummaren är ju lite störande. Sen får jag ändå inget skum i skummaren så jag kanske struntar i den helt.

Hade samma problem med mitt i början men nu efter 3 veckors körning var det dags att tömma skummaren och microbubblorna är borta , har också satt en extra pump i sista facket men körde ut slangen brevid spraybaren med ett hydor bioflow (tror jag den heter den som roterar). Spraybaren tog jag bort och satte det vanliga gallret istället där. Verkar funkar kanon :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade samma problem med mitt i början men nu efter 3 veckors körning var det dags att tömma skummaren och microbubblorna är borta , har också satt en extra pump i sista facket men körde ut slangen brevid spraybaren med ett hydor bioflow (tror jag den heter den som roterar). Spraybaren tog jag bort och satte det vanliga gallret istället där. Verkar funkar kanon :)

Får du skum i skummaren?

Jag får bara lite svagt brunfärgat vatten i botten på skummarkoppen.

Trots att det bubblar som bara den så blir det liksom inget som orkar över kanten.

Mikrobubblorna däremot tycker jag blir mer och mer...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, längre än så har jag inte kommit i planeringen.

Jag hoppas korallerna fortsätter att växa och sprida sig så att LS:n täcks lite mer.

Men jag känner mig ganska klar med utvecklingsfasen och går nu in i "njutarfasen" :D

Jag tänker mig Okinawae goby eller grön clowngoby, eller en av varje, men vissa säger att de inte går ihop?

Sen vill jag lära mig mer om foder och uppfödning av levande mat. Det är det kommande projektet :)

Njutarfasen! :ler: Hoppas du lyckas med den bättre än vad de flesta gör som bara vill gå vidare och pilla med karet!

Fast å andra sidan låter det som du har lite att fundera på samtidigt som du njuter! Ta gärna mer bilder!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Får du skum i skummaren?

Jag får bara lite svagt brunfärgat vatten i botten på skummarkoppen.

Trots att det bubblar som bara den så blir det liksom inget som orkar över kanten.

Mikrobubblorna däremot tycker jag blir mer och mer...

Av nån anledning är dom jävla microbubblorna tillbaks igen :arg: och det blir inte längre nåt skum, bara precis som du får jag lite brunt vatten i koppen.

Började mecka med det nu och nu blev det bara ännu värre, vet inte om det kan ha att göra med att skummaren sitter snett i facket och att det är ett rätt bra mellanrum mellan skummaren och koppen.

Det måste ju givetvis vara det mellanrummet då det annars inte kan cirkulera vatten men man kanske skulle testa att höja kanten ½-1 cm.

Trodde i början det berodde på att jag satt en pump i sista facket men det blir lika mycket bubblor fastän jag stänger av den.

Hade en lycklig vecka med skum och utan bubblor :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...