Kajan Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Ville bara kolla med er, någon som beställt från korallen.dk ?? Vill helt enkelt bara veta om ni rekomenderar dom eller är det bara strul? Citera
MattiasN Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Har inte själv handlat där, vet dock att det förekommit en del diskussioner på ämnet på saltvandsforum.dk så kolla där Citera
spoiled Postat 3 mars 2008 Postat 3 mars 2008 Jag har beställt tidigare utan problem. Men senaste beställningen har legat en dryg månad, de svarar dock på mail snabbt. Verkar ha svårt med sin leverantör (vet inte om de gäller alla grejer iofs). Citera
Hedengren Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Jag har beställt från korallen och beställningen skulle ta ca en månad och när det gått drygt det försökte jag mejla till dom vid två tillfällen om hur det såg ut med min beställning men fick inga svar. Så då bestämde jag mig för att annulera min order via mejl och då kom det ett svar inom två timmar fast inte svar på det mejlet utan ett av dom innan och inte ett ord om att jag skulle få tillbaka mina pengar. Så jag vågar inte beställa därifrån ifall dom krånglar med garantier och reklamationer också.Det finns säkert personer som är nöjda med korallen också men jag tänkte ändå dela med mig av mina erfarenheter./Andreas Citera
Kajan Postat 4 mars 2008 Författare Postat 4 mars 2008 Det är uppskattat jag beställde från petsupply.dk istället, jag skicka ett mail med en fråga och 1 tim senare kom svaret, någon som lever där iallafall. Citera
Matt_HiHat Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Börjar bli lite besviken jag också. Schysst av dem att skicka med en massa gratisgrejer när leveransen blev 2 mån försenad. Dock så pajade ett lysrör, jag mejlade dem och de sa att jag skulle få ut på garantin. Ingenting hände så jag mejlade dem igen och de har inte svarat angående lysröret. De säger alltså att jag ska få ut på garantin men sen händer inget mer... Citera
acuario Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Jag ställde en sådan här fråga om en svensk butik (Akvarieshop) och den tråden låstes och ett av svepskällen var att de inte var annonsörer på forumet så nu undrar jag om inte denna tråd ska låsas också i rättvisans namn. Citera
Vargklo Postat 5 mars 2008 Postat 5 mars 2008 Moderator's upplysning: Akvarievänner,Om ni läser den "viktiga" tråden "Läs det här innan du postar i Affärer och nyheter" ser ni att vi, efter en längre debatt för några veckor sedan, känner att forumet ännu inte är moget för en funktion där vi diskuterar negativa erfarenheter av handlare. Jag vet att alla inte tyckte/tycker om detta och gärna ser även denna typ av erfarenhetsutbyte, men det är det beslut som gäller nu. Orsaken är att denna typ av trådar historiskt sett har haft en tendens att spåra ur och bli ensidiga, då affären själv inte är med och kan ge sin syn. Om affären dessutom är svensk kan debatten också lätt bli "lokalpatriotisk". Vi har lovat att löpande överväga detta beslut under våren, men just nu gäller alltså att inte ta denna typ av debatt på forumet. Beslutet har absolut inget att göra med vilken affär som är annonsör eller inte, utan det handlar bara om debattklimat.Låt tråden istället fortsätta om mer neutrala saker som vilket utbud affären i fråga har mm.Tack för er medverkan! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.