Gå till innehåll

Val av skummare 720 l


Edward

Rekommenderade inlägg

nja, är dom så bra som dom kostar? jag skulle tagit en KZ skummare!

Är något i den här branschen värt pengarna?

Men BK är ett par klasser bättre hantverk i alla fall! Och skummar helt grymt!

Är inte så där superimponerad av KZ! Är DEN skummaren värd sitt pris....?

Nej, har man inte råd med BK så tror jag kanske mer på ATI!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mycket som inte är värt sitt pris idenna hobby.

Jag tycker att ATI är ok,den gör sitt jobb och så. Men tyvärr har den sina dagar då man måste dit och röra/justera den små fixa lite för att den skall funka helt ok. Men som jag sa tidigare så kostar den ca 5000kr bara.

Bubbel Kingen kostar ca 12000kr idag en 250. Dom har en stående på Triton idag som man kan titta på . När jag tittar på den så tycker jag att man ser att det är en klart skillnad på varför den kostar ca dubbelt upp. Jag är lite sugen på sälja min skummare och byta upp mig till en MEN det är ju 12000kr för lite plast........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mycket som inte är värt sitt pris idenna hobby.

Jag tycker att ATI är ok,den gör sitt jobb och så. Men tyvärr har den sina dagar då man måste dit och röra/justera den små fixa lite för att den skall funka helt ok. Men som jag sa tidigare så kostar den ca 5000kr bara.

Bubbel Kingen kostar ca 12000kr idag en 250. Dom har en stående på Triton idag som man kan titta på . När jag tittar på den så tycker jag att man ser att det är en klart skillnad på varför den kostar ca dubbelt upp. Jag är lite sugen på sälja min skummare och byta upp mig till en MEN det är ju 12000kr för lite plast........

ATI verkar behöva lite mer skötsel och piller. Men jag har aldrig själv haft någon så kanske ska jag vara tyst...

BK - man betalar inte för "plasten"... Men det är mycket pengar...

Vi har 2st 250 Supermarine i vår akvarielokal varav en gått ca 2 veckor i ett fisksystem. Den skummar grymt!

När man lyfter skummarkoppen och ser skummet svämma över blir man tårögd! Det är som skummet på en fatupptappad Guiness!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Av detta inlägget får jag aningar om att du tänker köra ditt 700 liters akvarium utan sump?

nejdå inte alls, men har en 100l tank som bara står, kanske blir lite trångt, men har funderat på en ati bm förut så antagligen blir det en sån, i värsta fall så får man fixa en större sump =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är riktigt det är bara inte plast. Jag har sett några BK in action och jag håller med om att dom är grymma och att man blir tårögd när man lyfter på skummarkoppen.

Det kanske är av alkoholångorna från vodkadoseringen? ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...