Gå till innehåll

Juwel lido 120 liter


DanneH

Rekommenderade inlägg

Nu är jag less på mitt förstakar som det står!

Jag behöver få lös sargen ovanpå karet och kapa upp den en aning så jag får ner min påhängsskummare djupare.

Filterhuset som sitter i original tar upp dyrbar plats i ett redan litet kar så det vill jag ha bort också.

Jag läser och hör rykten om hur man bara "plockar" bort grejerna på just ett Juwel Lido men dom sitter ju som berget.

Har någon ett klurigt tips på hur jag ska få lös sargen och filterhuset så ser jag gärna att ni delar med er av det:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sargen är bärande även på Lidot.. Men många väljer att montera skummaren i orginalfacket och på så sätt få en bra ytavrinning till skummaren.. Hade underlättat om du meddelat vilken skummare som det rörde sig om..

Orignallådan tas enkelt bort med ståltråd eller fireline i kaliber 0,6 och två pinnar att hålla i.. Plätt lätt.. Resterande silikon tar du bort med rakblad och slutligen stigigemlas supertrick med suddigummi för sista biten..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick loss mitt med ganska enkelt, om du har problem med din påhängs skummare så har jag en prizm du kan få köpa för en 5 hundring:)

Är du inte nöjd med prizmen? Själv kör jag med en biostar floter är rätt nöjd med funktion och ljudnivå på den.. får se hur jag gör med sargen. vill ogärna kapa i den på plats när jag har vatten och liv i karet.

Men tack för alla svar hade inte tänkt ta bort sargen utan bara kapa upp ett jack för skummaren så man slipper höja vattennivån så mycket.. Tipset med brödkniven var klockrent och cirkulationen ökade nämnvärt utan filtehuset i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...