Johha Postat 31 december 2008 Författare Postat 31 december 2008 Någon som vet hur länge en grön sjöhare lever? har haft den i drygt 8 mån den var mellanstor när vi köpte den. sjöhararna på västkusten lever i omkring ett år, jag blir lite orolig om våran skulle dö och hela akvariet skulle bli en ända stor gegga... Citera
wrang Postat 31 december 2008 Postat 31 december 2008 Någon som vet hur länge en grön sjöhare lever? har haft den i drygt 8 mån den var mellanstor när vi köpte den. sjöhararna på västkusten lever i omkring ett år, jag blir lite orolig om våran skulle dö och hela akvariet skulle bli en ända stor gegga...Min dog nu i veckan då jag var ej hemma. Inga symtom på karet skulle må illa efter 4 dagar med igen tillsyn av karet.Åler på den jag hadde vet jag ej men har haft den sedan i somras Citera
Johha Postat 1 januari 2009 Författare Postat 1 januari 2009 Min dog nu i veckan då jag var ej hemma. Inga symtom på karet skulle må illa efter 4 dagar med igen tillsyn av karet.Åler på den jag hadde vet jag ej men har haft den sedan i somrastråkigt med din. då får sjöharen vara kvar:) Citera
Coralkiller Postat 1 januari 2009 Postat 1 januari 2009 det ser fint ut hoppas det flyter på! mvh Jerry Citera
Leif Holmqvist Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 vad är det för sand ni har? den ser så mörk och grov ut. Citera
Johha Postat 2 januari 2009 Författare Postat 2 januari 2009 vi har 70% begagnad vanligt vitt grus, och ca 20% fin sand från den svenska västkusten, gillade färgen:P de övriga 10% är typ krossad ls och lite annat. planerar att byta ut allt mot fin grå sand... Citera
NephruruS Postat 2 januari 2009 Postat 2 januari 2009 Vill ni inte vara osäkra angående haren så kan jag köpa/byta till mig den emot något, skulle behöva en då jag har ganska gott om alger tyvärr..Mvh,Henrik Citera
Johha Postat 26 januari 2009 Författare Postat 26 januari 2009 Nu är det dax för en uppdatering! vi har shoppat lite grann till akvariumet och dettta var vad vi fick med oss hem.1st zebrasoma flavescens, stor och fin:)1st lysmata amboinensis, mycket skygg för tillfället men kommer fram mer och mer1st Valencienna strigata, mycket bra på att vända sand! stort som smått.1st Nemateleotris decora, väldigt fina färger:)1st Chromis viridis, ska bli ett stim lite senareEn stenkorall av någe slag, får se om den överlever:P samt massvis med skivisar av olika sorter och 10kg fin sten. Tack till martin för bra pris:D(privatperson), bara synd att du ska sluta med salt...i karet har vi i fiskväg och räk:2st Nemateleotris magnifica1st Nemateleotris decora3st Amphiprion percula1st Paracanthurus hepatus1st Zebrasoma flavescens1st Lysmata amboinensis1st Valencienna strigata1st Chromis viridis1st Stenopus hispidus, hade ett par förut med rom.. honan dog..1st Rhynchocinetes durbanensis, ska då några polare snart...1st Lactoria cornutaPå bild 1: så såg gorgonian ut innan den nya stenen och ombyggnaden började, nu vägrar den väckla ut polyperna...få se om den kommer igång senare.bild 2: putsarräkan några sekunder efter isläpp:Dbild 3: gula kirurgen(obs smutsig ruta XD)bild 4: "christmas tree worm", alla är inte ute på bilden. tro det eller ej men det har faktiskt blivit flera små bebis filtrerare runt om svampen:)bild 5: Den fina decoranbild 6 & 7: några skivisar som verkar trivas:)bild 8: stenkorallbild 9: en liten xenia frag som pumpar för glatta livetbild 10,11 & 12: bilder på fiskarbild 13: en skivisbild 14: strigatan/sandvändarenbild 15: de båda magnifica gillar att hänga ovanför en lite håla uppe bland stenarnabild 16. läderkorall + stjärnpolyp + diverse sakerbild 17: korallbandsräkan sitter under den platta stenen som skydd från ljuset, smart kille det där.. Det var allt för den här gången:P Citera
saltishenke Postat 26 januari 2009 Postat 26 januari 2009 Coolt Johan 15 bast och har ett 540 som funkar grymt impad !!Keep on going ............ Citera
Johha Postat 27 januari 2009 Författare Postat 27 januari 2009 Coolt Johan 15 bast och har ett 540 som funkar grymt impad !!Keep on going ...........haha jaa:)Min brorsa och jag har det, hn heter lilja på forumet, inte lika aktiv som jagriktigt snyggt-Tummen uppMan bugar och tackar;)Börjar se lovande ut Till slut så börjar det likna något;P Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.