port513 Postat 16 mars 2008 Dela Postat 16 mars 2008 Skulle vilja modda mitt Clownhotell så att jag får bättre ljus, någon som gjort detta med bra resultat? Det vill säga att jag vill inte koka vattnet med för skarpt men ändå få bättre ljus i burken./Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 16 mars 2008 Dela Postat 16 mars 2008 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=13823&highlight=dullyochhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11020MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 16 mars 2008 Författare Dela Postat 16 mars 2008 Tackar!Kan man byta sockel och köra 2st 36W rör istället för 2st 18W som sitter i idag?Skulle man tjäna något på det eller ska man istället byta till fler rör?*** EDIT ***Blir nog att jag ska ge mig på 2*36W för att hotta upp ljuset, vad är det för socklar och kompaktrör jag ska ha i detta?Är som sagt nybörjare och inte riktigt hemma på detta med ljuset och vilka lampor jag bör/ska ha i mitt akvarie.*** SLUT EDIT ***/Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Häng upp en Mh lampa tex Geisemann Nova 2http://www.giesemann.co.uk/novaII.htm Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 17 mars 2008 Författare Dela Postat 17 mars 2008 Vill ju ha locket på som det är idag Finns lite orsaker till varför lock ska på, fiskarna ser inte så trevliga ut med 400kg hundhår på sig *** EDIT ***Många edits blir det när man är trött Hur många kelvin är det på de rör jag ska välja? Finns ju både 10k och 20k rör i 36W och de som sitter i idag är om jag minns rätt 10k(eller har jag fel?)Som sagt, grön på detta med ljus så gärna lite hjälp...*** SLUT EDIT ***/Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 det räcker inte att byta socklar, du måste byta drivdon också Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Spooky Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Rören blir väl för långa oxå tror jag. Om du ska ha locket kvar alltså. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Rören blir väl för långa oxå tror jag. Om du ska ha locket kvar alltså.Nä - de går in precis men nan får ta (om man använder interpets armaturer) och skära upp krympplasten kring hållaren och kabeln så man kan vinkla kabeln ordentligt - i all fall fungerade det för mig och den ramp jag hade. Interpets armaturer - exempelvis här - http://www.aquaristic.net/shop.php/sid/b3952ac5b059cdafadd8e52c16e8940b/cl/details/anid/c3944ef07640be874.49032042/pgNr/1/Interpet%20Convertagear%20T5%20Power%20Compact%202x36%20w//listtype/search/searchparam/interpetRör finns av olika tillverkare - affärer som handlar med Imazo och Simontorp vet jag kan få fram rör.MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 17 mars 2008 Författare Dela Postat 17 mars 2008 Kan man på något sätt behålla sladden som är där idag så jag slipper dra ut en ny kabel genom huven? Det vill säga att jag vill bara byta sockel och drivdon./Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Beror på hur du gör. Men jag skulle använda en yttre drossel/ballast för att plocka bort en värmekälla i akvariet. Interpets twin armatur har sin drossel separat på kabeln och hamnar utanför.MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 17 mars 2008 Författare Dela Postat 17 mars 2008 Jo när du säger det så är det ju bättre att bli av med värmekällan.Vilka kelvintal är det jag ska ha i sen då?/Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Det är lite efter smak men ett blått och ett på ca 10 000 K tycker jag är bra. MVH Lasse Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 17 mars 2008 Författare Dela Postat 17 mars 2008 Och med blått är det 20k kelvin då?Har helt glömt bort min fysik /Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Titta vad farbror Google hade i sin kappsäck!Länk. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 17 mars 2008 Författare Dela Postat 17 mars 2008 Jo jag googlade också men är man inte säker så är det ju bättre att fråga folk som håller på med det man undrar över./Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 17 mars 2008 Dela Postat 17 mars 2008 Absolut, det var inte menat som att du var ointresserad att skaffa fram information på egen hand, men det var den andra färgskalan på googles bildsökning jag hittade. Jag ber om ursäkt ifall du tog illa vid dig Henrik! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
port513 Postat 22 mars 2008 Författare Dela Postat 22 mars 2008 Absolut, det var inte menat som att du var ointresserad att skaffa fram information på egen hand, men det var den andra färgskalan på googles bildsökning jag hittade. Jag ber om ursäkt ifall du tog illa vid dig Henrik! Eftersom jag sitter i en del support har jag lärt mig att inte ta illa upp över saker som inte betyder något, skulle jag fått skäll för att inte sökt så hade det ju inte vart hela världens undergång eller hur /Henke Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg