Gå till innehåll

Modda ett Clownhotell?


port513

Rekommenderade inlägg

Tackar!

Kan man byta sockel och köra 2st 36W rör istället för 2st 18W som sitter i idag?

Skulle man tjäna något på det eller ska man istället byta till fler rör?

*** EDIT ***

Blir nog att jag ska ge mig på 2*36W för att hotta upp ljuset, vad är det för socklar och kompaktrör jag ska ha i detta?

Är som sagt nybörjare och inte riktigt hemma på detta med ljuset och vilka lampor jag bör/ska ha i mitt akvarie.

*** SLUT EDIT ***

/Henke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill ju ha locket på som det är idag ;)

Finns lite orsaker till varför lock ska på, fiskarna ser inte så trevliga ut med 400kg hundhår på sig ;)

*** EDIT ***

Många edits blir det när man är trött ;)

Hur många kelvin är det på de rör jag ska välja? Finns ju både 10k och 20k rör i 36W och de som sitter i idag är om jag minns rätt 10k(eller har jag fel?)

Som sagt, grön på detta med ljus så gärna lite hjälp...

*** SLUT EDIT ***

/Henke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rören blir väl för långa oxå tror jag. Om du ska ha locket kvar alltså.

Nä - de går in precis men nan får ta (om man använder interpets armaturer) och skära upp krympplasten kring hållaren och kabeln så man kan vinkla kabeln ordentligt - i all fall fungerade det för mig och den ramp jag hade. Interpets armaturer - exempelvis här - http://www.aquaristic.net/shop.php/sid/b3952ac5b059cdafadd8e52c16e8940b/cl/details/anid/c3944ef07640be874.49032042/pgNr/1/Interpet%20Convertagear%20T5%20Power%20Compact%202x36%20w//listtype/search/searchparam/interpet

Rör finns av olika tillverkare - affärer som handlar med Imazo och Simontorp vet jag kan få fram rör.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut, det var inte menat som att du var ointresserad att skaffa fram information på egen hand, men det var den andra färgskalan på googles bildsökning jag hittade. Jag ber om ursäkt ifall du tog illa vid dig Henrik! :s:

Eftersom jag sitter i en del support har jag lärt mig att inte ta illa upp över saker som inte betyder något, skulle jag fått skäll för att inte sökt så hade det ju inte vart hela världens undergång eller hur ;)

/Henke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...