Fisherman`s Friend Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Hej på er vet att detta figurerat i någon annan tråd tidigare dock så behöver jag tips var jag kan införskaffa bra kopplingsdosor helst med någon lucka på så att inte saltavlagringar tränger in i elektroniken. Vet någon om var man kan köpa en timer som inte tar sån stor plats på kopplingsdosan. Är tacksam för länkar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 tror du fåt tänka tvärtom, hitta en kopplingsdosa som passar ett par timers.. mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trollsvans Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 ClasOlsson, Biltema, Jula, etc har timers som går att ha några stycken av, beroende på storleken på kopplingsdosan. Dom kanske rent av går att ha bredvid varandra.3pack brukar kosta runt en femtilapp...Nackdelen med dom, och orsaken till att jaginte använder dom, är att efter några månader är dom utslitna, och börjar låta (knorra, surra, knattra, etc), för helt enkelt ett jämra liv. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fisherman`s Friend Postat 7 april 2008 Författare Dela Postat 7 april 2008 Inga tips på kopplingsdosor det var det främst jag var intresserad av att veta om det finns några som klarar lite fukt och har ett skydddande lock Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Jag har en sån här men vet inte hur mycket fukt den klarar. Men det som är positivt är att det är 4 inbyggda timers som man programerar via USB + två extra uttag. Den tar inte så mycket plats och den funkar fint för mig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Missade visst länken hehehttp://www.aquaristic.net/shop.php/sid/e2f54abfc144ebffb0d516e187761b12/cl/details/cnid/15243fb76b50a06e4.71602930/anid/5c1467abc658ceba1.25706524/Gembird%20Silver%20Shield%20%28SIS-PM%29%20%20USB%20/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MattiasN Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 hoppsan va smidigt! Har länge haft problem med att få plats till timers i vanliga kopplingsdoser, timrarna brukar "skymma" uttag som man inte kan använda... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 7 april 2008 Dela Postat 7 april 2008 Ja visst är den smidig. Det finns mer funktioner i den som jag inte brytt mig om att kolla närmare på. Det är mest till för om man har den kopplad till dator med kringutrustning så kan man programera den att slå av/på t.ex skrivare när man slår av/på datorn. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 8 april 2008 Dela Postat 8 april 2008 Då min tyska inte är något att tala om så använde jag Babelfish för att översätta texten till prudukten. Är det sant som jag uppfattat att de rekommenderar ett ljusstopp mitt på dagen för att detta inte skulle uppskattas utav alger? Och att det ingår en försäkring på upp till 20k €?Lite synd att uttagen sitter så pass nära då det kan bli svårt att koppla in grejer som använder sig utav en transformator direkt på kontakten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 8 april 2008 Dela Postat 8 april 2008 Ja dom påstår i alla fall att det ingår en försäkring men hur och om man kan få ut så mycket pengar kan jag inte svara på. Jag har sett gembirds vanliga grendosa med åskskydd i någon av våra vanliga butiker typ jula m.fl. men jag hittar den inte just nu och där ingår en försäkring fast inte riktigt så högt som 20k €. Det med att dom rekomenderar ett ljusstopp mitt på dagen är nog inte gembird själva som rekomenderar utan dom på aquaristic.net eftersom denna först och främst är menad att användas i datorsammanhang. Men det är min tolkning av det hela.Jag håller med om att det är lite synd att kontakterna sitter så pass nära varandra om man vill ha transformatorer mm inkopplat. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgen Postat 14 april 2008 Dela Postat 14 april 2008 Grenuttaget finns på Kjell och Co. Jag köpte mitt där. Jag har inte hunnit testa det enu, men det verkar bra.http://www.kjell.com/?item=39616&pat...0000,423500000 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 14 april 2008 Dela Postat 14 april 2008 Det står fel på www.kjell.com, man behöver ej någon 9v adapter för att köra timer separat. Jag kör utan adapter och mitt ljus slår till och från ändå.//Hedengren Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jorgen Postat 15 april 2008 Dela Postat 15 april 2008 Det står fel på www.kjell.com, man behöver ej någon 9v adapter för att köra timer separat. Jag kör utan adapter och mitt ljus slår till och från ändå.//HedengrenOk, det låter intressant. Isåfall lurade dom på mig en 9v adapter. Men det skulle ju vara skönt att slippa den. Men du har inte USB sladden inkopplad hela tiden va? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hedengren Postat 15 april 2008 Dela Postat 15 april 2008 Nej jag har bara strömsladden inkopplad, inget annat. Konstigt... Du får prova utan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.