Gå till innehåll

Kopplingsdosor+timer


Fisherman`s Friend

Rekommenderade inlägg

Hej på er vet att detta figurerat i någon annan tråd tidigare dock så behöver jag tips var jag kan införskaffa bra kopplingsdosor helst med någon lucka på så att inte saltavlagringar tränger in i elektroniken. Vet någon om var man kan köpa en timer som inte tar sån stor plats på kopplingsdosan. Är tacksam för länkar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ClasOlsson, Biltema, Jula, etc har timers som går att ha några stycken av, beroende på storleken på kopplingsdosan. Dom kanske rent av går att ha bredvid varandra.

3pack brukar kosta runt en femtilapp...

Nackdelen med dom, och orsaken till att jaginte använder dom, är att efter några månader är dom utslitna, och börjar låta (knorra, surra, knattra, etc), för helt enkelt ett jämra liv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja visst är den smidig. Det finns mer funktioner i den som jag inte brytt mig om att kolla närmare på. Det är mest till för om man har den kopplad till dator med kringutrustning så kan man programera den att slå av/på t.ex skrivare när man slår av/på datorn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då min tyska inte är något att tala om så använde jag Babelfish för att översätta texten till prudukten. Är det sant som jag uppfattat att de rekommenderar ett ljusstopp mitt på dagen för att detta inte skulle uppskattas utav alger? Och att det ingår en försäkring på upp till 20k €?

Lite synd att uttagen sitter så pass nära då det kan bli svårt att koppla in grejer som använder sig utav en transformator direkt på kontakten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja dom påstår i alla fall att det ingår en försäkring men hur och om man kan få ut så mycket pengar kan jag inte svara på. Jag har sett gembirds vanliga grendosa med åskskydd i någon av våra vanliga butiker typ jula m.fl. men jag hittar den inte just nu och där ingår en försäkring fast inte riktigt så högt som 20k €.

Det med att dom rekomenderar ett ljusstopp mitt på dagen är nog inte gembird själva som rekomenderar utan dom på aquaristic.net eftersom denna först och främst är menad att användas i datorsammanhang. Men det är min tolkning av det hela.

Jag håller med om att det är lite synd att kontakterna sitter så pass nära varandra om man vill ha transformatorer mm inkopplat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det står fel på www.kjell.com, man behöver ej någon 9v adapter för att köra timer separat. Jag kör utan adapter och mitt ljus slår till och från ändå.

//Hedengren

Ok, det låter intressant. Isåfall lurade dom på mig en 9v adapter. Men det skulle ju vara skönt att slippa den. Men du har inte USB sladden inkopplad hela tiden va?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...