Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Postat

skulle gärna vilja komma förbi och kolla på det någon gång +lite info om saltvatten.Bor utanför jönköping

MVH Bill

(obs töm gärna mailen)

Postat

Ciliarisen funkar bra med koraller,,, inte alla docksmiley1.gif. Stenkorallerna klarar sig bra medans mjukisarna får en del stryk.

Visst är det ok att komma förbi bill,, skicka ett pm innan så kan vi bestämma något.

MVH Richard

• 4 veckor senare...
Postat

Väldigt snyggt karsmiley32.gifDet är alltid svårt att se färg tempen på bilder. Men en sak som slog mig är att på bilderna ser det ut som skymning.. Är det fullt ljus eller är det skymningsljus?

Postat

Det är enbart blåljus på! Brukar köra med MH på dagen när jag inte är hemma,,, tycker helt klart bättre om blåljuset när man kommer hem på kvällen,,, kör med MH cirka 5h/dag och blåljus 12h,,,, funkar finfint

MVH Richard

• 4 veckor senare...
Postat

man tackar

Svärd.. Tycker du att det är för blått???,,,, tror inte bilderna gör det rättvisa,,, bilderna blir nog blåare än vad det är i verkligheten,,,, ska dock byta till lägre kelvin vid nästa byte...

Hare bäst

Flytten är på g,,, ska byta upp mig till ett 1100-liters,,,, ska bli trevligtsmiley1.gif

Postat

Finns det någon handlare i Jönköping? jag är halvjönköpingare och känner till staden ganska bra men har inte varit där på några år nu. Tänkte att om det finns någon handlare där så har man en ursäkt för att göra ett besök igen.

Postat

smiley1.gifdet var ju en fin utmärkelse,,,, vet inte vad jag ska säga om det omdömet,,,,, Det viktiga i hobbyn tror jag är att ha bra vänner med goda kunskaper,,,,, óch inte minst, bra utrustning som sköter sig mer eller mindre av sig självtsmiley37.gif

MVH Richard

• 3 veckor senare...
Postat

en fråga till ang ditt ljus.

dom första bilderna antar jag att du har båda dina radium 20.000K tända men tex dom sista ändast dina T8 osram 67?

för jag ligger istadet där jag ska köpa lamper men jag undrar om jag ska ge mig på 2 st 400w 20.000k eller om det blir för mycket blått, vad hadde du gjort idag?

ps. måste säga det igen, det är riktigt snyggt!! spec dom första bilderna.

Mvh Mikael.

• 4 veckor senare...
Postat

jaha då var det dags att uppdatera sig,,,, Flytten har skett men dock inte till det nya karet då det är lite försenat........... har lånat en balja på 600l som allt får vara i någon vecka2005-02-03_142107_rimg0381_orig_SE.jpg

2005-02-03_142146_rimg0378_orig_SE.jpg

Har som synes blivit förpassad under markplan men rummet som är 16kvm är enbart till för mig och burken vilket kan vara gött.

Mer bilder kommer... 1200l-baljan flyttas in ikväll

MVH Richard

Postat

Tackar,,, lycka till kan behövas,,,, lagom skitstrångt om man säger så,,, hur blev ditt nya kar föresten... gick allt bra

MVH Richard

Postat

Coolt antar att det är 75cm djupt ;)

Skall du ha din plastbalja som sump sedan då eller smiley9.gifStörre sump än akvarium.

Skall bli kul att se. Kommer garanterat bli lika snyggt som du haft innan

• Skapa Ny...