Gå till innehåll

500 L


KammoFisk

Rekommenderade inlägg

Tack Sunny:)

Jodå han/hon är rosa...lila...nästan brun ibland...är nog den trevligaste fisken i burken just nu.

Ctenochaetus truncatus var lite blyg i början men nu tar han/hon för sig:)

Såg att du har min favorit i din burk...Sohal..vill ha en sådan i mitt nästa projekt:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ah kk, undrar om din blir brunare med tiden, vore coolt o kunna holla den fargen som den hade i borjan...

Min Sohal e borta nu.. gav ivag den do jag tyckte att den behovde mer yta en vad jag kunde ge den... Har nu en acanthurus nigrifuscus.. som jag gillar ennu mer :)

var kopte du tryckarna ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag gillar biltemas... för marint vatten kostar inte allt lika mycket som det lim som säljs i akvarieaffärer...

Hoppas du läst på baksidan av förpackningen. Står nått i stil med att det är skadligt för vattenorganismer och kan ha långvarig påverkan på levande...eller nått i den stilen.

Vi köpte 3 rullar, men efter att ha använt den första la vi resten på hyllan. Biltemas äldre version av samma lim skall tydligen inte vara lika farlig.

Vi har iallafall märkt ett klart täcken på att allt inte är som sig bör med det limmet.

Vi har en ganska stor Acropora som skall vara brunaktig med blå toppar. När vi skulle montera den i nya burken så knäcktes 3st toppar, som vi monterade ca 5cm från moderkorallen med detta biltemalimmet. Nu efter några månader är moderkorallen brun med svagt blå toppar, medans fraggarna i biltemalimmet är gröna utan blå toppar. Onormalt grönfärgade Acroporor brukar väl ofta innebära för mycket järn i vattnet...?

Vi kommer iallafall inte använda detta mera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett Banggaipar som fortfarande är sterilt efter att jag använde Biltemas nya lim förra våren. Och två par som bara får 5-6 ungar i kullarna. Jag har sju paket som ligger i kylen som jag inte vågar använda. (Eller ge bort).

I dag använder jag Deltecs aquascape.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten större uppdatering om intresse finnes på mitt kar:)

Det rullar på, Ephyllior växer som tusan!

Som sagt jag kör budget varianten av salt.

Tillsätter endast Saliferts All in one just nu men skall börja med balling när det börjar förbrukas mer.

Ligger två påsar i, en med kol & en med fosfat-silikat remover.

Tanken är att i höst bygga en sump med bättre skummare och lite annan teknik.

Som det är nu så har jag en skummare som är gjord för 300L den går för fullt:)

Det är importstop på fiskar tills det är ordnat med sumpen.

Har lagt i L-sand också, först en påse..väntade en vecka och slängde sen ner den andra.

Innan så hade jag ngn enkel vit sand som det ständigt var ett tunt alglager på, nu efter ca 3 veckor med den nya sanden är det helt borta och jag upplever det som om det vore mindre "smuts" på botten.Kan den levande sanden vara så effektiv?

Skaffade död sten till vänster sidan, för att få upp höjden lite.

Var i Kungsbacka igår och fick med mig små fraggar av hysterix & montipora digifiera.

hehe.. det blev visst inte så stor uppdatering.

Kommer med lite bilder ikväll när solen inte ligger på.

Finns bitar av Grön Stjärnpolyp att byta bort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...