MattiasN Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Ska snart ge mig i kast med en ombyggnad av min sump, ska bl a ta ner sumpens framruta 10-15cm. Men jag funderar på vilket håll man "knäcker" glaset på, ska man skära med glasskäraren på samma sida som man bryter mot eller ska man skära på insidan och bryta utåt? Lite svårt att förklara, men hoppas det framgår vad jag menar...Har bara brutit av mindre/tunnare bitar innan så jag är lite osäker då sumpen är 8mm glas, men går det helt åt skogen så blir det till att byta framrutan, inte hela världen men jag vill så klart helst undvika det! Citera
Sillen Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Jag är osäker på hur du menar men försöker svara ändå.Du ska rispa glaset med en "glasrisp" och sedan lägga den orispade sidan neråt över en kant. Därefter knäcker du glaset över kanten, neråt. Citera
wrang Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 man knäcker glaset mot andra sidan som man rispat glaset så rispar man ovan sidan så knäcker man den neråt Citera
MattiasN Postat 15 april 2008 Författare Postat 15 april 2008 finemang, som jag trodde, då ska jag bara se till att få tid till jobbet, det lär väl ta ett tag...Tack för hjälpen! Citera
OskarW Postat 15 april 2008 Postat 15 april 2008 Jag använda en gammal "Stenskärare" sån där manuell till att skära till glaset... funkade utmärkt för mig.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.