bläckis Postat 23 april 2008 Dela Postat 23 april 2008 Tjenare nu är det så att jag har skaffat mig en salarias, vid namn (kamelonten) för 4 dagar sen. Och dom sa att den åt artemia i affären men när jag matar här hemma så verkar han helt ointreserad även fast maten svävar framför honom, så nu är jag lite orolig jag har desutom inga slemalger, fast jag ser att han håller på att beta på stenarna och rutan, den har alger på sig fast hårda små vet inte om han äter sånna ? i varjefall så köpte jag pellets för algätare och det ingorerar han med. Så nu är frågan äter han ej för att det är nytt hem för honom eller har han nu börjat matvägra och bara tar alger? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 23 april 2008 Dela Postat 23 april 2008 Det kan vara så enkelt att där finns gott om föda just nu , eftersom han är ny i akvariet så kanske han "betar" sånt som finns i som mer narturlig föda, tills han tillslut börjar äta pellets/artemia igen osv..mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 23 april 2008 Författare Dela Postat 23 april 2008 Okej jag hoppas det nu gjorde du mig säkrare tackar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 23 april 2008 Dela Postat 23 april 2008 det är nog som manne säger, och det är bra för dig då betar den bra, jag har märkt att dom blir lite lata när dom tar vanligt foder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 23 april 2008 Författare Dela Postat 23 april 2008 aha okej på det viset, föresten hur lång tid ska man kunna vänta innan han tar vanlig mat ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
drakfisk Postat 23 april 2008 Dela Postat 23 april 2008 hejsan du kan nog vara lung min han åt inte artemia dom 3 första dagarn nu är han först o nästan tränger bort kirugen o kjesaren när ja matar artemia men han betar på bra i nu så vi får se om han lägger av med det hoppas inte Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sylle Postat 23 april 2008 Dela Postat 23 april 2008 var köpte du den ?Fråga Handlare om vad du ska göra vilket foder dom använder vid algbrist tex. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 24 april 2008 Författare Dela Postat 24 april 2008 jag köpte den på triton, okej jag ringer och frågar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 24 april 2008 Dela Postat 24 april 2008 men den åt väl artemia i butiken? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 24 april 2008 Dela Postat 24 april 2008 Tjenare nu är det så att jag har skaffat mig en salarias, vid namn (kamelonten) för 4 dagar sen. Och dom sa att den åt artemia i affären men när jag matar här hemma så verkar han helt ointreserad även fast maten svävar framför honom, så nu är jag lite orolig jag har desutom inga slemalger, fast jag ser att han håller på att beta på stenarna och rutan, den har alger på sig fast hårda små vet inte om han äter sånna ? i varjefall så köpte jag pellets för algätare och det ingorerar han med. Så nu är frågan äter han ej för att det är nytt hem för honom eller har han nu börjat matvägra och bara tar alger?min salarias äter bara alger som finns i karet o inget annat. min förra som nu bor hos Lagge äter allt. tror att det beror på lite hur pass stora dom är. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 24 april 2008 Författare Dela Postat 24 april 2008 den åt artemia i butiken , ja kamelonten e så rätt stor faktsikt äre bättre att ha mindre ? äre större shans att dom tar vanlig föda då ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 24 april 2008 Författare Dela Postat 24 april 2008 dom sa att nori och seavages kanske skulle funka, så vi får hoppas på det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 24 april 2008 Dela Postat 24 april 2008 jag tror inte du ska oroa dig för mycket Daniel, nya fiskar brukar ta lite tid på sig innandom börjar äta, och det sämsta du kan göra är att mata mer, för då kan du få taskigavattenvärden, men jag vet hur det är man vill ju gärna se dom äta:), vissa fiskar kan gåi veckor innan dom äter, så njut av att titta på din burk istället:nöjd: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 24 april 2008 Författare Dela Postat 24 april 2008 jag tror inte du ska oroa dig för mycket Daniel, nya fiskar brukar ta lite tid på sig innandom börjar äta, och det sämsta du kan göra är att mata mer, för då kan du få taskigavattenvärden, men jag vet hur det är man vill ju gärna se dom äta:), vissa fiskar kan gåi veckor innan dom äter, så njut av att titta på din burk istället:nöjd:ja du har nog en poäng i det du säger, jag oroar mig nog lite i onödan vi får se vad som händer nu fram över. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 ja då har det gått mer en 1 vecka sen jag fick han, och han tar inte seavages eller pellets så då har jag nog fåt oturen att bara fåt en algätande salarias, vi får se hur länge han klarar sig om det han betar på stenarna ger tillräkligt för att han ska överleva :/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Har du testat med artemia? Den ¨åt det i affären skriver du. Tror inte du ska vara orolig ännu då det tar ett tag innan vissa nya fiskar äter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 ja jag matar med artemia med men den verkar helt ointreserad Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 jo det vore väldigt kul om den började äta ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 har du alger är det förstavalet! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 Jag har aldrig sett min äta något annat än alger ifrån stenen och glaset. Prova och låta bli att köra magnet på glaset några dagar. Då ser du säkert "pussmärkena" efter den.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 har du alger är det förstavalet!nej det är inte förstavalet, jag har lite men yterst lite . Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 Jag har aldrig sett min äta något annat än alger ifrån stenen och glaset. Prova och låta bli att köra magnet på glaset några dagar. Då ser du säkert "pussmärkena" efter den..jag har hårda små alger på rutan som jag själv ser att han försöker äta ifrån, sen när man kållar så ser man runda märken vid algerna på rutan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 du missförstår mig, jag menar att salariasen älskar alger ,därför äter dom detta tills det inte finns mer;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 28 april 2008 Författare Dela Postat 28 april 2008 jasså på det viset ja det vet man ju , men äter den dessa smågröna alger man har på rutan han försöker ju och man ser märken men han e fortfarande smal Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 28 april 2008 Dela Postat 28 april 2008 jag håller tummarna David, jag tror att med din omsorg har du snart guidens fetaste salarias;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.