Gå till innehåll

lite orolig angående min salarias


bläckis

Rekommenderade inlägg

det finns rostad nori, kolla asiat-hyllan, det är stora ark som används till sushi.

sen är det delade meningar om man ska ha denna rostade varianten, eller köpa

den dyrare "akvarie-norin" som är torkad! jag använder själv båda sorterna! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte säkert det fungerar Bläckis men min Salaris är som tokig i den typ av maltabletter som används till malar i sötvatten. Om jag inte ser den och släpper i en sådan tablett så tar det 5 sekunder så är den framme och letar och sedan spelar han/hon pingpong med den. Får du tag i en sån tablett så kan du testa.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

David,

Min åt enbart alger i 6-7 månader innan den för några veckor sedan kom på att det var både enklare och godare med artemia, mysis och krill ;-) (Men den sköter fortfarande sitt algätarjobb galant så inga problem..)

Får den bara i sig lite alger så ska det nog gå bra. Min var kinkig första veckorna sedan dess har den sett "gravid" ut varje kväll.

/Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, attans, du såg att jag photoshopat in han i hörnet? Tror knappt min gamla gibbiceps hade klarat att göra så stora kyssmärken.

Salariasen är god å rund. Ett av hans favoritställen att noppa på är ett av sidostagen. Han flyter med strömmen och noppar, saken är den att staget ligger lite över ytan. Det tog ett tag innan jag förstod vad det var som snurrplade snabbt fyra gånger och sen försvann, för att sedan komma tillbaka några sekunder senare...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte säkert det fungerar Bläckis men min Salaris är som tokig i den typ av maltabletter som används till malar i sötvatten. Om jag inte ser den och släpper i en sådan tablett så tar det 5 sekunder så är den framme och letar och sedan spelar han/hon pingpong med den. Får du tag i en sån tablett så kan du testa.

MVH Lasse

och sådan finns väl att få tag i på butiken ? förstås

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo min äter också som den där salariasen på bilden gör från rutan , jag skall testa sån där rostad nori som ni sa så får vi se om han vill ha.Men vet ni vad jag har ju seavages mixed flakes tror jag det va, men i allafall så brukar jag sätta lite av det vid insuget av en pump låter konstigt men det funkar, det sitter kvar där och han brukar vara där sen efter kanske 30 - 25 min efter när jag kommer tillbaka så är det borta, och då har jag ju tittat om han ser rundare ut runt magen och om jag inte inbilar mig så ser det faktiskt ut som om han vore lite rundare, så jag kanske har lyckats trots allt eller inte ska sitta kvar nästa gång och kålla nogranare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja idag fick jag även i honom artemia jag har nog fattat vinken han e en lat jävel som ska ha maten serverad, jag fick mata artemian med en sån där spruta som vi brukar ha i våra test saker ni vet, men detta är då underbart att han börjar äta ska ta en blid på han nu så kan vi jämföra om några veckor om han har gått upp i kg ^^

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...