Freedom Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Hejsan alla!Jag har en liten undran om någon varit med om något liknande?Jag har under en längre tid haft ett par Valencienna strigata.Dessa har alltid simmat/sovit sida vid sida fram till för en vecka sedan.Då helt plötsligt den ena Valencienna strigatan bytt partner, den nya partnern är en Nemateleotris magnifica som funnits i karet lika länge.Och nu är dom helt oskiljaktiga. Hmm mycket skumt..Det verkar som det där med testa något nytt/byta partner som vi männsikor allt som oftast håller på med nu oxå kommit omfatta släktet saltvattensfiskar!Tycker dock lite synd om den överblivna som nu får hålla sig i bakgrunden hela tiden.Någon som har en lite mer vetenskaplig förklaring till vad som kan utlöst detta partnerbyte?Mvh Johann Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 30 april 2008 Dela Postat 30 april 2008 Hejsan alla!Jag har en liten undran om någon varit med om något liknande?Jag har under en längre tid haft ett par Valencienna strigata.Dessa har alltid simmat/sovit sida vid sida fram till för en vecka sedan.Då helt plötsligt den ena Valencienna strigatan bytt partner, den nya partnern är en Nemateleotris magnifica som funnits i karet lika länge.Och nu är dom helt oskiljaktiga. Hmm mycket skumt..Det verkar som det där med testa något nytt/byta partner som vi männsikor allt som oftast håller på med nu oxå kommit omfatta släktet saltvattensfiskar!Tycker dock lite synd om den överblivna som nu får hålla sig i bakgrunden hela tiden.Någon som har en lite mer vetenskaplig förklaring till vad som kan utlöst detta partnerbyte?Mvh Johannhur beter sej den nu ensamma strigatan? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freedom Postat 30 april 2008 Författare Dela Postat 30 april 2008 Den håller sig gömd allt mer, förutom vid matning.Då åker den ut och in från sitt gömställe som en jojo.Men den är helt klart reserverad mot den andra strigatan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 1 maj 2008 Dela Postat 1 maj 2008 Det verkar som där är lite rom i hålan. Då beter dom sig sådär. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.