Alessandro Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Tänkte sätta dit en bakgrund till mitt kar, är det nån som har provat BTN Slim-Line som bakgrund?Mvh Alex Citera
Laggeman Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Japp. Jag har, och _Manne_ har i sitt 600-liters och Lasse har i minst ett nano.Du kan se exempel på det i min tråd i min signatur, kall på första och sista sidan, så ser du hur det blir efter ett tag. Citera
Lasse Postat 30 april 2008 Postat 30 april 2008 Skaffa den vita och bryt av med någon modul - de går att få vita också. Jag kör det i två av mina kar och vi har en hel del kar inredda med det på jobbet. Se min tråd om Red Sea Max.MVH Lasse Citera
Alessandro Postat 1 maj 2008 Författare Postat 1 maj 2008 Det ser ju jätte snyggt ut.Hur enkelt va det att montera den?Såg att det fanns en röd och en vit variant, men det är den vita ni har använt... Citera
_Manne_ Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Jag kör ett Red sea max med den vita och ett större akvarie med den röda.. personligen kan jag uppleva att den röda gör att det upplevs mörkare i akvariet..https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=22497där är någon blir med Röd variant.du bara duttar silicon på baksidan av den o "limmar" den på plats.. inga svårigheter allsmvh manne Citera
Lasse Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Använd svart silikon när du limmar - speciellt viktigt är det i eventuella kanter som slutar mot en glasskiva. Limmar du inte där eller använder klar silikon så får du en reflektion som du kommer att svära över många gånger.MVH Lasse Citera
Alessandro Postat 1 maj 2008 Författare Postat 1 maj 2008 okej...den vita ser så snygg ut..har för mig att man kan bara köpa delar av den som är högst 50 cm breda, kan man kombinera dem lr måste man limma del A med B o B med C o så vidare.. Citera
a.nilson Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 okej...den vita ser så snygg ut..har för mig att man kan bara köpa delar av den som är högst 50 cm breda, kan man kombinera dem lr måste man limma del A med B o B med C o så vidare..om jag inte har fel för mig så finns det även som är 60cmx50cm o en 50x50. jag satte slimline i mitt 54l. Citera
NephruruS Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 ursäkta om jag lånar tråden! men funkar det att "limma" fast denna med vanligt svart byggsilicon eller måste det vara akvarie/glas silicon? Mvh Citera
NephruruS Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 okey som jag trodde, ville bara ha det bekräftat Citera
Lasse Postat 1 maj 2008 Postat 1 maj 2008 Byggsilikon innehåller ofta antimögelmedel.MVH Lasse Citera
Alessandro Postat 2 maj 2008 Författare Postat 2 maj 2008 ni som har btn slim-line vilka delar har ni använt? Citera
_Manne_ Postat 2 maj 2008 Postat 2 maj 2008 till mitt red sea max använde jag 2 delar.. typ b och c en lång och en kort. till mitt större har jag kört a b a b typ.. mvh manne Citera
blaze Postat 2 maj 2008 Postat 2 maj 2008 kör också slimline i mitt 240, använde mig av en vit B del tror jag det va om jag inte minns fel osm jag har vid ena kortsidan som avdelare med skummare, 2 pummpar och ca 10kg sten bakom och karet står som rumsdelare, blev grymt snyggt tycker jag!! körde även slimline i mitt första saltkar som en polare har nu, jag tycker det blir mycke snyggare än en enkel blåmålad bakruta spec när alger och kanske lite knappar eller nått fäst sig på den, har en knapp på min nu Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.