Gå till innehåll

BTN Slim-Line


Alessandro

Rekommenderade inlägg

Jag kör ett Red sea max med den vita och ett större akvarie med den röda.. personligen kan jag uppleva att den röda gör att det upplevs mörkare i akvariet..

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=22497

där är någon blir med Röd variant.

du bara duttar silicon på baksidan av den o "limmar" den på plats.. inga svårigheter alls

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använd svart silikon när du limmar - speciellt viktigt är det i eventuella kanter som slutar mot en glasskiva. Limmar du inte där eller använder klar silikon så får du en reflektion som du kommer att svära över många gånger.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej...den vita ser så snygg ut..har för mig att man kan bara köpa delar av den som är högst 50 cm breda, kan man kombinera dem lr måste man limma del A med B o B med C o så vidare..

om jag inte har fel för mig så finns det även som är 60cmx50cm o en 50x50. jag satte slimline i mitt 54l.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kör också slimline i mitt 240, använde mig av en vit B del tror jag det va om jag inte minns fel osm jag har vid ena kortsidan som avdelare med skummare, 2 pummpar och ca 10kg sten bakom och karet står som rumsdelare, blev grymt snyggt tycker jag!!

körde även slimline i mitt första saltkar som en polare har nu, jag tycker det blir mycke snyggare än en enkel blåmålad bakruta spec när alger och kanske lite knappar eller nått fäst sig på den, har en knapp på min nu :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...