Gå till innehåll

Näringsvariationer på dygnsbasis, en fallstudie


Lasse

Rekommenderade inlägg

Det blev en alu - denna gången. Får se hur effektiv den är.

När man arbetar med så små mätskillnader som det rör sig om här så är det repeterbareheten som är viktig. Får jag ungefär samma resultat ett antal gånger så kan man dra bättre slutsatser.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Då har jag kört med remover (en strumpa i bakre delen av akvariet) i ett dygn - ortofosfaten var kl 09:00 0,34 och 21:00 0,27 - pH 8 resp 8,4

Nu kommer jag att sluta mäta några veckor och akvariet får stå utan min närvaro under tiden - matas var tredje dag och nitrattillsats varje morgon. Skall bli interessant att se resultatet när jag kommer hem.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den ligger helt passivt i mitt bakfack vilket jag inte tror är optimalt. Kommer senare göra ett prov med ett litet filter i bakfacket. Det är heller inte omöjligt att återläckage från botten (beroende på koncentrationsskilnader) börjar göra sig påmind. I P räknat är värdet ca 0,08 som är ett av de lägre värdena man brukar uppnå i kommunala reningsverk med järn- och aluminiumflockning. Min plan är att ta ur fosfatremovern under min bortvaro, göra ett större vattenbyte i morgon och sedan låta det gå fram tills det jag är tillbaka.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...