Gå till innehåll

Påhängnings-skummare


Guest Lazinko

Rekommenderade inlägg

Kan ni rekommendera en skummare man kan hänga på, på sidan av akvariet? har inte någon sump! akvariet är 160l, den ska vara rättså tyst också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller med Zippo, aquamedicen är bra o den kan man dessutom "växa" med. Seaclone, mina erfarenheter är inte så bra som Aengus är.. Dessutom tycker jag att skummarkoppen är på tok förliten, det blir ju till attt tömma den ganska ofta.. Förutsatt att man får Seaclonen att skumma...smiley2.gif.Nä nu var jag elak! Seaclonen är en mycket billig skummare, och den fungerar lite därefter. Jag tyckte att det var ett evigt justerande med luftventilen när jag körde en till min första 120L burk. Har sett på Reefcentral att en del modifierar den och får bättre resultat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker ni om AquaMedic MidiFlotor ??

var fint pris iaf, Behövs bara en luftpump till den eller?

annars är ju AquaMedic Turboflotor 1000 Multi väldigt fin!! då kan man ju använda den om man går upp i storlekt senare.

Midiflotorn måste man ha innuti akvariet eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har erfarenheter av båda skummarna och håller med niclas gällande seaclonen.Man fick även en känsla av att kvaliten inte alls var bra.

Turboflotorn fungerar däremot utmärkt och skummar på som bara den. En utmärkt skummare!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...
  • 1 år senare...

Jag har svårt att stämma in i lovsången, Aqua medic turboflotor 1000 är en skitskummare. (Jag har en själv, 222L kar) men till 160L kar duger den. Att så många tycker om den har nog aldrig haft en riktig skummare för kunna se bristerna på Turboflotorn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Se även på ZC Aquarientechnik och deras cyclon skummare. Helt tyst, lätt att göra ren samt utan speciella krav på inställning. Passar upp till 1000 L alltså i

verkligheten 5-600 L akvarium.

Mvh

Nils G

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

7313ko.jpg

Red sea - berlin airlift 90 eller 60.

passar kar på 200 och 300 liter.

ca pris: 560 kr.

annars är seaclone ett bra alternativ, billig och duger till det som den ska vara till.

18353rgb2va.jpg

pris ca 1500

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

7313ko.jpg

Red sea - berlin airlift 90 eller 60.

passar kar på 200 och 300 liter.

ca pris: 560 kr.

annars är seaclone ett bra alternativ, billig och duger till det som den ska vara till.

18353rgb2va.jpg

pris ca 1500

Jo har tittat många gånger på Seaclonen, men dom flesta verkar tokdissa den skummaren.. Skall ju visserligen bara ha den till mitt planerade 80L hotell, men får se, är på jakt efter en Airlift 60 nu då. Känns som om att 1500:- bara för att konstatera att den verkligen bara är skräp, är lite onödigt..

Mvh

Kai

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...