Gå till innehåll

Försvunnen Gylta...


Rekommenderade inlägg

Köpte en gylta hos herkules zoo i fredags... när den kom hem och hade blivit fördig koppad så tog den ett simtag och kopplade på jetdrivern... grävde ner sig i sanden och sen dess har vi inte sett röken av den.. skall man bli orolig? är det ngn fara OM den är död? är detta naturligt beteende..?

Tack på förhand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju några dagar sedan så den borde visa sig nu. Han kanske ligger och trycker inne bland stenarna? Han har kanske hoppar ur akvariet? Han är kanske död? Om den är död så är det ingen fara. Jag misstänker att den bara var 4-5 cm stor och du har ju 500 liter så det borde akvariet ta hand om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du inte sett till honom på hela helgen så har han nog lämnat in på ett eller annat sätt. Var det en sådan där liten gul 'banagylta'? Det är inga stora krakar så är det besvärligt och plocka ur all sten för att leta så skulle jag inte gjort mig besväret ens i 120 liter. Beror kanske lite på hur karet fungerar i övrigt, jag menar med vattenvärden och andra djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej ingen banan..vet dock inte vad det är exakt. de sa bara att det var en gylta... hittar inte ngn fisk ngnstans som liknar den... otroligt förgrann är den... 5 cm är den.. typ.. vi får väl läsa en bön och hoppas han kom till fiskhimmlen då ..... tack för svaret!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var det en sådan här

leopard.jpg

så är de ena jäklar på att gömma sig och skygga.

MVH Lasse

Jag har en ur samma släkte, Macropharyngodon meleagris, den är inte alls skygg, tvärtom så är den så gott som alltid framme och ganska orädd. Den har dock ett roligt drag, den går och lägger sig nästan på minuten samma tid varje kväll :), troligtvis lägger den sig någonstans i sanden. Men jag vet inte när den stiger upp om morgnarna...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...