NephruruS Postat 8 maj 2008 Dela Postat 8 maj 2008 Har för ungefär en vecka sedan startat upp ett 37liters aquanature nano som jag köpte av Laggeman här på forumet!tekniken är väl i minsta laget än så länge men detta är det just nu: 3st compact rör varav:1blått1vitt/blå (tagit från mitt 20liters eftersom det jag fick med tyvärr gick sönder i frakten)1daylight vitt1st Aquael innerfilter 1st liten pump vet ej märke men ca 1000liter/h Tog Ls och levande sand ifrån mitt 20liters för att slippa få nitrit topp i detta, däremot nytt vatten för att slippa få med så mycket nitrat ifrån mitt stora kar som jag startade upp 20liters nano´t med vatten ifrån!Ska i med ca 8-12kg LS till så fort lokala handlaren får hem! Levande så här långt : Lägre djur samt fisk2st Turbosniglar (ska köpa flera) 1st Blåbenad eremit1st Röd eremit1st Turbo sjöstjärna1st yellow watchman gobyKoraller: Xenia umbellata zoanthus sp (grön/gula knappar) (Ber om ursäkt för pissig bildkvalite, taget med mobilen) helhets bildYellow watchman gobyknappar under bara det blåa röret Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 8 maj 2008 Dela Postat 8 maj 2008 najs som fan! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 maj 2008 Författare Dela Postat 8 maj 2008 najs som fan!Tack Fredrik! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
MariaL Postat 8 maj 2008 Dela Postat 8 maj 2008 :smiley24:Jag ser inga bilder... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 maj 2008 Författare Dela Postat 8 maj 2008 :smiley24:Jag ser inga bilder...hmm okey skumt :S jag ser dom varje gång jag går in i tråden...Någon som kan bekräfta ifall dom ser bilder eller ej? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
a.nilson Postat 8 maj 2008 Dela Postat 8 maj 2008 kan inte heller se nåna bilder Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 maj 2008 Författare Dela Postat 8 maj 2008 kan inte heller se nåna bilderOkey riktigt skumt! La in länkar under bilderna nu, funkar dessa? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 8 maj 2008 Dela Postat 8 maj 2008 Syns fortfarande inga bilder. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 8 maj 2008 Författare Dela Postat 8 maj 2008 tog en printscreen av hur det såg ut för mig http://www.geting.se/viewimage.php?image=101767-bildfel.JPGTROR att jag åtgärdat felet nu! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
OskarW Postat 9 maj 2008 Dela Postat 9 maj 2008 jo jag ser bilder.... Riktigt najs Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 11 maj 2008 Författare Dela Postat 11 maj 2008 Har i fredags köpt 2st små A.sebae och så fraggade jag min Euphyllia från stora karet och stoppade en fragg med två huvuden här i, fraggade även min suncoral och stoppade i en liten bit ifrån denna! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Minerva Postat 11 maj 2008 Dela Postat 11 maj 2008 Jag ser bilderna,snyggt! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 11 maj 2008 Författare Dela Postat 11 maj 2008 Tack Minerva Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kocksmock Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Ser jäkla fint ut:ler:Är det inte svårt att hålla balans i ett så litet kar med så lite LS?Du lär ju åka på en ordentlig nitrittopp när du slänger i den nya ls:en. Ska du köra in den i ett annat kar?Apropå det vi pratade om tidigare så löste det sej med min xeniafrag så vi behöver inte hålla på att skicka nåt till varandra. Men tack för erbjudandet i alla fall./John Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 13 maj 2008 Författare Dela Postat 13 maj 2008 Tackar Jo det blir väl lite svårare att få stadig balans kanske!Men när jag köper ny LS så stoppar jag i den i mitt 250liters och tar inkörd LS därifrån så det borde absolut inte vara några bekymmer på den fronten Skönt att det löste sig med din Xeniafragg! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 14 maj 2008 Dela Postat 14 maj 2008 Har i fredags köpt 2st små A.sebae och så fraggade jag min Euphyllia från stora karet och stoppade en fragg med två huvuden här i, fraggade även min suncoral och stoppade i en liten bit ifrån denna!vilken charmig liten burk henrik!...rent o fint!/Jonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 14 maj 2008 Författare Dela Postat 14 maj 2008 Tackar Jonas! Har fått in en till sten nu och en bit sinularia och flyttat om lite i nano´tkan bara säga som så att jag är mer nöjd med det här lilla karet än det stora just nu Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Botan Postat 15 maj 2008 Dela Postat 15 maj 2008 Åhh vad snyggt...Gillar dina koraller! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 15 maj 2008 Författare Dela Postat 15 maj 2008 Tack Sofia Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 15 maj 2008 Författare Dela Postat 15 maj 2008 Då har man ändrat om lite i nano´t då! tyvärr ser man inte euphyllian på bilden.. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 15 maj 2008 Dela Postat 15 maj 2008 Det ser mycket trevligt ut! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 15 maj 2008 Författare Dela Postat 15 maj 2008 Tackar Anders Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Orion Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 ser najs ut,kommer nog bli bra d här:D Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Då har man ändrat om lite i nano´t då! tyvärr ser man inte euphyllian på bilden..de e häftigt att det går att få ett så litet akvarium så snyggt:)...bra jobbat!funderar nästan själv på att starta upp ett litet nano, vid sidan om mitt stora...kanske på jobbet..Jonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NephruruS Postat 17 maj 2008 Författare Dela Postat 17 maj 2008 de e häftigt att det går att få ett så litet akvarium så snyggt:)...bra jobbat!funderar nästan själv på att starta upp ett litet nano, vid sidan om mitt stora...kanske på jobbet..JonasTack Jonas! =) jo jag är faktiskt jävligt nöjd själv! Däremot vill jag ha in mer färger men tror inte det går med sps under 3x11w tyvärr =/ kanske får bli några färglada skivor/knappar så småningom, fast dom går ju tyvärr inte att jämnföra med sps´ers lysande färger! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg