jontebgood22 Postat 17 maj 2008 Postat 17 maj 2008 idag när jag pulade i akvariet och fixade med ytavrinningen så upptäcker min fru att det helt plötsligt sitter en erimitkräfta utan skal brevid den gamla erimiten vi har. Dvs helt plöstsligt har vi två. Nu undrar jag...var får jag tag på snäckor till ermimiter? kan den göra ett slal själv?Delar sig erimiter? vi har iofs köpt karet för nån månad sen men vi har aldrig sett mer än en kräfta...mycket mystiskt... Citera
_Manne_ Postat 17 maj 2008 Postat 17 maj 2008 dom delar sig inte.. OM den ömsade skal just då så kunde det kanske se ut som en till ??eremiterna brukar hitta gamla gamla snäckskal alt i värsta fall döda någon "snäcka" för att få ett.mvh manne Citera
jontebgood22 Postat 17 maj 2008 Författare Postat 17 maj 2008 Men den " gamla" kräftan sitter en bit bort. dvs den har ett skal och det sticker ut ben från det... den här sitter utan skal.. och jag har nog inget skal eller snäcka som den kan få tag på att bo i... måste köpa ett. det enda skal där är är ett turbo snäckskal .. och det är nog inte det han vill ha...MVHJohan Citera
tobias.nero Postat 19 maj 2008 Postat 19 maj 2008 Det ser mycket verkligt ut det är inte sällan man blir lurad och tror att eremiter eller räkor har gått och dött, men det visar sig oftast att dom ömsat skal. Citera
jontebgood22 Postat 19 maj 2008 Författare Postat 19 maj 2008 Japp så var det ju naturligtvis hehe.. pinsamt ..tack för hjälpen. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.