Gå till innehåll

Oceanrunner 2500 till hemmabyggd skummare?


Illustratören

Rekommenderade inlägg

Hej,

jag har lite teknik som ligger och "skräpar" nere i min källare. En av sakerna är en Oceanrunner 2500, funderade lite över vad jag kan ha denna till i framtiden?

Går det att använda denna pump till en skummare? Är det så enkelt att jag bara köper ett NeedleWeel till pumpen och byter ut impellern mot needleweelet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det finns något som passar så kan du ju testa det.

Ja det ska finnas impeller med nålar för denna pump. Dessa pumpar används ju till skummare från Aqua medic så det måste ju gå att köpa reservdelar eller moddningsvarianter så att man kan använda pumpen till skummare.

Ska plocka isär pumpen i delar för att kolla så det inte saknas någonting mer (har ett svagt minne av att en gummi plopp for ner för toan när jag rengjorde den). Sedan är det väll förmodligen bara att beställa venturi, impeller och eventuellt gummiplopp.

Du måste även skapa en venturi på sugsidan. Men annars, ja, det är allt för att ha den som skummar pump.

Tack, hade helt glömt bort detta =-)

På Aqua Medic hemsidan så finns det sprängskisser av pumpar och där finns denna bild:

post-2577-14468915593652_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Repetition is the mother of learning, eller nått.. Mjo, så sant Jonas. Latin är väll inte min grej.

Vad det gäller själva venturin är det en ganska simpel mod, men det är kanske enklare att köpa trots allt? (köpe versionen ger eventuellt bättre bubblor, även om min Aquabe 6000up eller hur det heter är mäkta imponerande med sitt moddade pumphus.)

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...