Gå till innehåll

Ozon / magnesium


zeke66

Rekommenderade inlägg

Hej jag har en fråga.Påverkar ozon mg testerna kör salifert.Då jag kan inte få upp det och har pytsat i rätt mycket av först flytande salifert och nu kör jag Fm.Tycker att det är konstigt att magnesiumet inte går upp får inte upp det mer är 1260.Kanske min testkitt är kass? Övriga värden är Kh 10 något högt jag vet och Ca 420. Brukar ju vara så att om man har lågt mg så rasar Ca med vilket det inte gör för mig.Så misstänker antingen ozonet vilket jag kör jätte lite av.Eller att testen är kass.Deta problem började när jag installerade mitt ozon.Någon som vet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag bytte vatten förra helgen men har pytsat på massor av magnesium efter det. Jag kommer att byta salt nästa gång till DD då jag kört reef crystal och det har varit kassa mg värden på båda hinkarna jag köpt plus på tropic marin pro med som jag testat.Då jag mätt på ny vattnet och dom har alltid legat under 1300.Och jag mäter ofta i min burk så testen är bytt många gånger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min erfarenhet av att höja Mg är att man kan tillsätta medel både 1 och 2 veckor utan något intressant mätresultat, sedan helt plötsligt så noterar man förvånat en ordentlig höjning. Öka inte på dosen mer än rekommenderat utifall att..........

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wiking har en poäng;

Jag hade också lite lågt magnesiumvärde och doserade, tyckte inte att det steg nämnvärt,men plötsligt fick jag en ketchupeffekt och värdet steg till snudd på högt! Varning för för häftig dosering alltså...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men jag kör inte mera än vad det står på flaskan att man får dosera per dag.

Det gjorde inte jag heller, men "över en natt" så blev det högt...ingen aning om vad det beror på, kanske det har med testernas känslighet att göra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...