zeke66 Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Hej jag har en fråga.Påverkar ozon mg testerna kör salifert.Då jag kan inte få upp det och har pytsat i rätt mycket av först flytande salifert och nu kör jag Fm.Tycker att det är konstigt att magnesiumet inte går upp får inte upp det mer är 1260.Kanske min testkitt är kass? Övriga värden är Kh 10 något högt jag vet och Ca 420. Brukar ju vara så att om man har lågt mg så rasar Ca med vilket det inte gör för mig.Så misstänker antingen ozonet vilket jag kör jätte lite av.Eller att testen är kass.Deta problem började när jag installerade mitt ozon.Någon som vet ? Citera
stigigemla Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Har du bytt vatten nyligen? Jag tycker det verkar som att flera olika fabrikat ligger lågt i magnesiumvärde nu. Citera
zeke66 Postat 15 juni 2008 Författare Postat 15 juni 2008 Ja jag bytte vatten förra helgen men har pytsat på massor av magnesium efter det. Jag kommer att byta salt nästa gång till DD då jag kört reef crystal och det har varit kassa mg värden på båda hinkarna jag köpt plus på tropic marin pro med som jag testat.Då jag mätt på ny vattnet och dom har alltid legat under 1300.Och jag mäter ofta i min burk så testen är bytt många gånger. Citera
Wiking Postat 15 juni 2008 Postat 15 juni 2008 Min erfarenhet av att höja Mg är att man kan tillsätta medel både 1 och 2 veckor utan något intressant mätresultat, sedan helt plötsligt så noterar man förvånat en ordentlig höjning. Öka inte på dosen mer än rekommenderat utifall att.......... Citera
MariaL Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Wiking har en poäng; Jag hade också lite lågt magnesiumvärde och doserade, tyckte inte att det steg nämnvärt,men plötsligt fick jag en ketchupeffekt och värdet steg till snudd på högt! Varning för för häftig dosering alltså... Citera
zeke66 Postat 16 juni 2008 Författare Postat 16 juni 2008 Ja men jag kör inte mera än vad det står på flaskan att man får dosera per dag. Citera
MariaL Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Ja men jag kör inte mera än vad det står på flaskan att man får dosera per dag.Det gjorde inte jag heller, men "över en natt" så blev det högt...ingen aning om vad det beror på, kanske det har med testernas känslighet att göra? Citera
stigigemla Postat 16 juni 2008 Postat 16 juni 2008 Vad står det på flaskan?Och står det jur mycket en viss tillsats skall höja Mg- värdet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.