Gå till innehåll

Schego M2K3 väsnas, vad göra?


Azhag

Rekommenderade inlägg

Tjipp!

Håller precis på att dra igång mitt första saltvattenskar, och skulle starta luftpumpen till min Miniflotor alldeles nyss, och upptäcker att pumpen väsnas! Den brummar och det durrar i den. Jag köpte två stycken lika dana av en kompis kompis för ett par år sen, sedan har dom legat.

När man håller för utblåset, så blir den knäpptyst och skakningarna försvinner nästan helt, men när den är kopplad till syrestenen så låter den rätt så mycket. Har ju hört att det ska vara riktigt bra pumpar, så vad göra?

Jag ska gå i källaren och leta efter den andra, men ni får gärna försöka er på ett svar så länge... :P

Tack - Azhag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, det kan vara på det viset alltså... Hmm, undra om zoo kan ta in sådana... Hittade min andra pump, en Schego WS3, och det var samma visa där. Dessutom lite väl mycket kräm i den rackarn, skummaren såg ut som en överfull tryck-kokare! :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är två armar som håller i magneter som går fram och tillbaka. Dessa verkar dämpas mot ett varsitt gimmimembran, som näsatn ser ut som ett däck. Är det dom man ska byta eller?

Är föresten tacksam för era tidigare mycket snabba och hjälpsamma svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vänta vänta... Nu hänger jag inte med... Är det inte dämpare, utan bälgar? Ja, det är väl ganska logiskt, hur sla den annars producera luft... :P

Jaha det är väl dom som är trasiga då kanske. Har någon nån aning om vad sådana kostar?

Tack tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har börjat använda en 400l Schego da min Aqua-Medic var för tung att hänga pa väggen ovanför vattenytan. Den väsnades en del i början men efter en vecka eller sa övergick det i ett mycket svagt "hummande". Jag tror att den bara behöver "slitas in" lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...