Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Hej!

Har ett nystartat 200l där jag har 4st turbosniglar och 4st små eremitkräftor och en stor blåbent eremit.

Den stora eremiten verkar vara bara för sig själv, men alla mina sniglar är döda och imorse låg en död liten eremit utdragen från sitt skal mellan stenarna där ett gäng havsborstmasakar och ormstjärnor kalasade i sig den.Är det dom som tar död på dom eller är där för lite mat i karet har ju inga fiskr ännu. har inte hört något knäppande i heller??? tacksam för svar

Postat

Det är inte så att din eremit har ömsat skal? det ser lätt ut som den är död...då... sniglarna dör lätt om dina vattenvärden är dåliga.. det hände mig i bärjan med.. det är MYCKET viktigt att man koppar in dem långsamt.. de är kännsliga för olika salthalter har jag lärt mig...

tillbaka till din eremit..ser du snäckan den bor i..? är det tomt är den ju död...

Postat
  • Författare

Nä den är död. ska kolla halterna noga..men har ändå haft dom i en vecka varför dör dom precis nu??

Postat

Om du har blåbenta erimiter, kan de ge sig på turbosniglar. har sett det i mitt kar tyvärr

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.