Gå till innehåll

DreamMasters Deltec Microreef


DreamMaster

Rekommenderade inlägg

Ska ju skaffa mig ett 250 snart är det tänkt... Frågan är då hur man fixar det bäst.. Detta kar ska stå på samma plats som det jag redan har.. Så hur går mat till väga för fiskarna kan ju inte leva i en spann.. Tänkte så att om man tar hand om så mycket vatten som det går och sen blandar till så det blir så mycket vatten man behöver i 250.. Sen i med sten och fisk.. Så sten och fisk få leva i spänner ett tag skulle det funka tror ni?

lånat ihop ett 54L eller något ,, i med allt som får plats , sten , fisk saltvatten osv.. så det kan rulla på under den tiden det tar för dig o fixa till det nya på platsen..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hopp på fredag smäller det nytt komplett kar på 250L... Så får man ju skaffa mer sten oxå men det blir senare tar la en låda dom ligger ca på mellan 20-27kg + dom 11kg jag har nu så borde det ju bli bra..Då är det bara att skaffa sig en tunna och blanda salt i då...Kort kommer så fårt det är hemma

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Så nu är det nya karet på plats men det är som en london dimma i det.. Det vill inte lägga sig någon som vet hur jag kan få bort det.. utan att trycka i massa filter.. Lägger upp kort när det är som det ska vara..Det har varit så nu typ i 12h.. Vatten byte i mängder kanske så man får bort dimman..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

under returpumpen ligger det filter matta..Får ju inte den vatten mängd jag vill ha i sumpen.. för när jag stänger av allt så stiger vattnet som f.n i sumpen.. Så inloppet skvalpar som f.n som sagt vågar inte höja vattnet i sumpen för då blir det att bada när jag stånger av :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...