Postat 4 september 200421 år Får man fråga hur mycket du gav för skummaren? Ska till Tyskland och om man får en billigare där så kanske man slår till...För övrigt så avundas jag dig! Finns inget roligare än att starta en ny burk!
Postat 4 september 200421 år Författare Man får skummarna lite billigare i tyskland.. men inte så mycket..jag gav runnt 5000:- för den..Lasse> jo, ett droppfilter.. från SeaLife Systems.. modell 300.. Få se vad det är för grejer.. Låter kanske en del..? .
Postat 10 september 200420 år Författare jag sitter här och rullar tummarna... väntar på rördelarna som jag har beställt... men det verkar ta tid..
Postat 10 september 200420 år Vart beställde du dom? Det finns ett företag som säljer rördelar pånätet. Eftersom reklam är uteslutet, så får jag väl hålla tyst omfirmanamnet, men han har snabba leveranser & bra priser... Har förmig att killen heter Björn Carlén...
Postat 10 september 200420 år Vart beställde du dom? Det finns ett företag som säljer rördelar på nätet. Eftersom reklam är uteslutet, så får jag väl hålla tyst om firmanamnet, men han har snabba leveranser & bra priser... Har för mig att killen heter Björn Carlén... va då förbjudet med reklam??????skriv va firman heter!!!!!
Postat 10 september 200420 år Författare beställde från tyskland.. men det borde komma snart.. tycker jag..
Postat 10 september 200420 år När man väntar på såna paket (läs hårda paket) tar det minst 7 gånger så lång tid!
Postat 10 september 200420 år Författare Bara det inte är som i Karl-Bertils Julafton... att dom kastar paketet i det hårda betonggolvet på posten..
Postat 11 september 200420 år Vart beställde du dom? Det finns ettföretag som säljer rördelar på nätet. Eftersom reklam är uteslutet, såfår jag väl hålla tyst om firmanamnet, men han har snabba leveranser& bra priser... Har för mig att killen heter Björn Carlén... va då förbjudet med reklam??????skriv va firman heter!!!!!eftersom dom ligger med under länkar här på sidanhttps://www.saltvattensguiden.se/artikel_visa2.a sp?NR=204&KAPITEL=L%E4nkar& heter AkvarieSystem /Sollentuna med hemsidahttp://shop.carlen.biz/ så fortsätter jag okså att tippsa om dom .
Postat 22 september 200420 år Författare Mina rördelar har i alla fall kommit till sverige.... ligger hos UPS just nu.. få se om jag har råd att lösa ut det.. Löning snart.. .
Postat 24 september 200420 år Författare Dessa ska jag använda mig av.. Hoppas jag får det tätt.. Inte var det billigt heller..
Postat 24 september 200420 år Spännande! Det är alltid kul att få hem rören, det är en liten utmaning att få ihop det, så allt funkar...
Postat 24 september 200420 år hehe grymt Thomas!Klart att du får det tätt!Se till att bara få de kapade rören raka och grada av dom lite i hörnen När du sedan limmar så ta limmet inne i tex böjen och tryck in. Snurra inte in röret det skall vara ett bestämmt tryck rätt in.Läs denna beskrivning
Postat 27 september 200420 år Författare Lite fler bilder.. har sparkat igång det nu.... Men lite mera pyssel kommer.. Ska byta returpumpen... låter mycket.. tror det är fel på den... smattrar.. .Nya lysrampen.. Bresslein. 2*250W + 2*9w blåljus.. Verkar vara bra.. Lite rörigt.... men det blir bättre!
Postat 29 september 200420 år Författare Tackar.. men lite kvar att pyssla med.. Svårt att få det snyggt med levande stenen..
Postat 5 oktober 200420 år Författare Har nu kopplat in en SCWD ("squid").. Fungerar bra.. Få se hur den håller i hop.. Den var ju inte så dyr.. ha ha.. Men värt att testa.. Bild kommer..
Postat 6 oktober 200420 år Författare Jag köpte SCWD ("squid"), på http://shop.carlen.biz/kostar 600:- tyckte att det kan vara värt att prova.. Och den fungerar utmärkt.. Inte bästa kvalité kanske..
Postat 7 oktober 200420 år Författare Bild på squiden.. den verkar fungera bra.. Köpte ett par testpiloter i dag.. Och sedan har jag bytt ut min QuietOne pump till en Iwaki.. Mycket stor skillnad i ljud!!
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.