Gå till innehåll

Trafo till Tunze 6100?


Sillen

Rekommenderade inlägg

Jag har 2 st Tunze 6100 som jag köpt nya. Jag köpte först en och ganska mycket senare ytterliggare en. Jag har då haft trafon till dem uppepå möbeln och har aldrig jämfört dem när de legat bredvid varandra. Nu när jag installera pumparna i nya karet konstaterade jag att de hade olika storlek och läste då även på märkningen och konstaterade att den ena var på 12 V/20 VA och den andra på 20 V/65A. Jag gissar att den lilla ska vara till en 6000. Någon som vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 2 st Tunze 6100 som jag köpt nya. Jag köpte först en och ganska mycket senare ytterliggare en. Jag har då haft trafon till dem uppepå möbeln och har aldrig jämfört dem när de legat bredvid varandra. Nu när jag installera pumparna i nya karet konstaterade jag att de hade olika storlek och läste då även på märkningen och konstaterade att den ena var på 12 V/20 VA och den andra på 20 V/65A. Jag gissar att den lilla ska vara till en 6000. Någon som vet?

Japp detta stämmer. ställde frågan till Roger vtko (Tunze) å han sa att det ej är någon fara med att köra en 20VA på en 6100 men den funkar mer som en 6000

Stream 6100 with diffrent powerunit

The only difference between a 6000 and 6100 is the power supply, if you get the bigger 20V power supply it will be a 6100.

__________________

Roger Vitko

Tunze USA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...