Tenkare Postat 8 juli 2008 Dela Postat 8 juli 2008 Jepp. Detta verkar vara den som rymde från helvetet. Den är lite större än min andra ocellaris, och den verkar ha tagit hela akvariet som revir. Den har varit där en vecka tillsammans med den andra. Jag kan knappt stoppa ner näven i akvariet förren den är där och biter, och den biter hyffsat hårt. Vad tror ni är det fel i huvudet på den eller är det ett vanligt clown beteende? Den mindre av dom gör inget alls. Och putsar fisken brukar ta sig ett litet bett då och då på armen på mig, men det känns ju inget alls. Ska jag byta ut den stora eller är det så det är? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Trilobite Postat 8 juli 2008 Dela Postat 8 juli 2008 Clowner nyps rätt bra fast dom är små. Du kan kanske möblera om lite så att det finns en tydlig gräns mellan akvariehalvorna - då kanske de kan göra en gräns mellan reviren där. Det kan funka, men inte alltid. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 9 juli 2008 Författare Dela Postat 9 juli 2008 Kan det fungera att fylla ut med ltie småstenar? Är inte så sugen på att möblera om. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoiled Postat 9 juli 2008 Dela Postat 9 juli 2008 låt de vara om du har en som är lite större och en lite mindre? de kommer att lösa det efter ett tag.Ja clowner har bra tryck i gapet Min hona (den större) hugger alltid när jag ska mata anemonen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 9 juli 2008 Författare Dela Postat 9 juli 2008 Min hona (den större) hugger alltid när jag ska mata anemonen.Samma problem alltså. Ma får väl vänja sig. Inte kul att spilla ut en massa vatten varje gång Fskapet hugger till. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoiled Postat 9 juli 2008 Dela Postat 9 juli 2008 Nix.. man vänjer sig aldrig helt kan jag säg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 10 juli 2008 Dela Postat 10 juli 2008 Kan det vara så att den större är en vildfångad fisk? De är ofta mycket mycket mer aggresiva än de odlade.Det du beskriver har jag sett hos många clown-honor... speciellt när de vaktar ägg. Så det är helt normalt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 15 juli 2008 Författare Dela Postat 15 juli 2008 Helt missat detta inlägg. Ursäkta. Hon är 7-8 cm lång och rätt biffig, färgen på henne är lite ljusare än dom ocellaris jag sett. Och den midre av dom börjar bli lite mörkare vad jag sett dom sista dagarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 23 juli 2008 Författare Dela Postat 23 juli 2008 Börjar misstänka att det är Amphiprion percula jag har, det var frugan som köpte dom medans jag var fast bland korallerna. Hörde något om den riktiga nemo men tänkte inte mycket på det. Nu har polaren köpt ocellaris och dom liknar absolut inte mina dom är mer oranga. Och efter att ha kollat bilder nu så ser mina mer ut som en percula. Finns det något säkert sätt att se skillnad? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoiled Postat 30 juli 2008 Dela Postat 30 juli 2008 Ja, räkna hur många taggar den har i ryggfenan. 10 för percula och 11 för ocellaris.Annars brukar väl percula ha lite kraftigare svart band runt de vita...Bilder kan hjälpa också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 30 juli 2008 Författare Dela Postat 30 juli 2008 Bilder kommer senare idag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 30 juli 2008 Författare Dela Postat 30 juli 2008 Får det till 10 taggar. Då är det en Percula då. Får vara mer uppmärksam i affären när man har frugan med. Men hennes saltintresse har verkligen växt. :) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
spoiled Postat 30 juli 2008 Dela Postat 30 juli 2008 Tycker nog att de där ser ut som en ocellaris faktiskt.. räkna igen hehe (kan ju va svårt att se de sista små på en liten, yngre fisk kanske). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 30 juli 2008 Författare Dela Postat 30 juli 2008 Har tagit ett par bilder till och får det bara till 10 hur jag än vrider och vänder på det.Ska se om jag kommer lägga upp fler ikväll. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 30 juli 2008 Dela Postat 30 juli 2008 Det ser ut som occelaris för mig också.Det finns ett test till:Occelaris kostar drygt 100:- medan percula kostar drygt 200. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 31 juli 2008 Författare Dela Postat 31 juli 2008 Jag får lita på er, det kan vara en elfte tagg i fenan. Den kostade 185 kronor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.