Gå till innehåll

ocellaris from hell


Tenkare

Rekommenderade inlägg

Jepp.

Detta verkar vara den som rymde från helvetet.

Den är lite större än min andra ocellaris, och den verkar ha tagit hela akvariet som revir. Den har varit där en vecka tillsammans med den andra.

Jag kan knappt stoppa ner näven i akvariet förren den är där och biter, och den biter hyffsat hårt.

Vad tror ni är det fel i huvudet på den eller är det ett vanligt clown beteende?

Den mindre av dom gör inget alls. Och putsar fisken brukar ta sig ett litet bett då och då på armen på mig, men det känns ju inget alls.

Ska jag byta ut den stora eller är det så det är? -shark_smiley

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt missat detta inlägg. Ursäkta.

Hon är 7-8 cm lång och rätt biffig, färgen på henne är lite ljusare än dom ocellaris jag sett. Och den midre av dom börjar bli lite mörkare vad jag sett dom sista dagarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Börjar misstänka att det är Amphiprion percula jag har, det var frugan som köpte dom medans jag var fast bland korallerna. Hörde något om den riktiga nemo men tänkte inte mycket på det. Nu har polaren köpt ocellaris och dom liknar absolut inte mina dom är mer oranga. Och efter att ha kollat bilder nu så ser mina mer ut som en percula. Finns det något säkert sätt att se skillnad?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...